تهران- ايرنا- دومين دور گفت‌وگوي ديني مركز گفت‌وگوي اديان و تمدن‌هاي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي با انديشمندان اسلووني، با عنوان گفتمان جهان بدون خشونت و افراط گرايي 23 و 24 آذر در تهران برگزار مي‌شود.

به گزارش عصر يكشنبه گروه فرهنگي ايرنا، اين دور از گفت‌و‌گوها با حضور و سخنراني ابوذر ابراهيمي‌تركمان رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، علي‌محمد حلمي رييس مركز گفت‌وگوي اديان و تمدن‌ها، آيت‌الله‌ سيد مصطفي محقق‌داماد رييس گروه اسلام فرهنگستان علوم، حجت‌الاسلام محسن الويري دانشيار دانشگاه باقرالعلوم (ع) و حجت‌الاسلام عبدالحسين خسروپناه رييس مؤسسه پژوهشي حكمت و فلسفه ايران برگزار مي شود.
انديشمندان مسيحي اسلووني همچون تادي استرخوتس دبيركل كنفرانس اسقفان سوئيس و استاديار دانشكده‌ الهيات، بويان ژالتس دانشيار و پژوهشگر ارشد در دانشكده الهيات، ويكوو استراخونيك استاديار و دانشيار پژوهشي در دانشكده‌ الهيات، ماري يوژه اوسردكار استاديار دانشكده‌ الهيات و لنارت اشكوف استاد مؤسسه مطالعات فلسفي دانشگاه پريمورسكا و دانشكده‌ الهيات دانشگاه لوبليانا در اين همايش حضور خواهند داشت.
بنا بر اعلام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، قرار است انديشمندان مسلمان و مسيحي مقالات خود را با موضوعات الگوي انواده ديني و خشونت‌گريزي؛ يك بررسي قرآني‌، نقش عقلانيت ديني در جلوگيري از خشونت و افراط ‌گرايي، جهان عاري از خشونت و افراط‌ گرايي، موانع موجود بر سر راه گفت‌وگو و همزيستي مسالمت ‌آميز: اسلام ‌گرايي و اسلام‌ هراسي، عدالت جهاني، اديان و ميهمان ‌نوازي، ايمان و فروتني: در باب آينده حكمت اديان‌، خانواده و مذهب: دو منبع اخلاقيات و عدم خشونت و دلايل گفت‌وگوي بين كاتوليك‌ها و مسلمانان براساس آموزه‌هاي كاتوليك، ارايه دهند.
اين دور از گفت‌وگو‌ها روز سه‌شنبه 24 آذر در مؤسسه پژوهشي حكمت و فلسفه و چهارشنبه 25 آذر در دانشگاه اديان و مذاهب شهر قم ادامه مي‌يابد.
پيش از اين نيز نخستين دور گفت‌وگوهاي ديني ايران با اساتيد دانشكده الهيات دانشگاه لوبليانا، ارديبهشت 1387 در تهران برگزار شده بود.
فراهنگ**1355**1027