شیراز- ایرنا- اعضای اصلی و علی البدل هیات اجرایی پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در جلسه معتمدان هیات‌ اجرایی پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به ریاست علی اكبر نجیب زاده معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان در لارستان مشخص شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این جلسه با حضور حجت الاسلام محمد رمضانی امام جمعه موقت لار و اعضای هیات نظارت در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
در این نشست پس از رای‌گیری بین 30 نفر از معتمدین این شهرستان، محمد ابراهیم ایزدی، محمد رضا نراقی، عبدالرسول فاتحی، محمود موغلی، مسعود راستی لاری، عاطفه رئوفی، اسدالله حقیقی و حسن شیخی به عنوان اعضای اصلی و سید امین علوی، محمدرضا عدالت پور، محمد فیاض پور، رامین اقتداری و احمد آهیخته به عنوان اعضای علی‌البدل هیات‌ اجرایی پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در لارستان انتخاب شدند.
مطابق قانون انتخابات، فرماندار، رییس ثبت احوال و دادستان شهرستان عضو ثابت اداری هیات اجرایی هستند.
فرماندار ویژه لارستان در این نشست گفت: رعایت اصل بی طرفی باید در اولویت كار هیات اجرایی باشد و همه وظیفه دارند این مهم را به بهترین شكل رعایت كنند.
نجیب زاده با بیان اینكه انتخابات همواره تقویت كننده نظام است گفت: حضور حداكثری مردم در انتخابات همواره تقویت كننده نظام و انقلاب بوده و رشد و توسعه و آبادانی كشور را در پی خواهد داشت.
وی با اشاره به نقش اصلی هیات اجرایی در انتخابات اظهار داشت: هیات اجرایی انتخابات باید افرادی مستقل و منصف باشند و مهمتر آنكه در انتخابات بی طرفی خود را كاملا نشان دهند.
معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان اظهار داشت: مهمترین كار فرمانداری برگزاری انتخابات سالم و پرشور می باشد و همه وظیفه داریم در جهت انجام انتخابات بی نقص تلاش نماییم و از همه درخواست می كنم كه برای حضور پر شور مردم در انتخابات زمینه سازی كنند.
رئیس مركز حوزه انتخابیه شهرستان های لارستان، خنج و گراش بیان كرد: شرایط برای برگزاری انتخابات سالم در منطقه لارستان، خنج و گراش فراهم است و همه تلاش خود را برای برگزاری انتخابات به كار می بریم تا زمینه مناسب برای حضور پرشور مردم در این رویداد ملی مهیا شود.
نجیب زاده با اشاره به اهمیت انتخابات گفت: انتخابات حق‌الناس است و وظیفه اعضای ستاد اجرایی، ایجاد زمینه امن‌ و بانشاط برای حضور پررنگ مردم در صحنه انتخابات و صیانت از آرای آنها است.
محمد اسماعیل عسكری زاده رییس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات شهرستان هم گفت: انتخابات در ایران اسلامی منحصر به فرد است چون تمام و كمال توسط مردم برگزار می گردد.
حجت الاسلام محمد رمضانی امام جمعه موقت لارستان هم همه عوامل اجرایی انتخابات را به رعایت تقوای الهی و ارزشهای اخلاقی، بی طرفی كامل و تبعیت از قانون و قانون گرایی توصیه كرد.
وی گفت: اگر این مهم انجام گردد، قطعا انتخاباتی سالم، با نشاط و با مشاركت حداكثری مردم شكل خواهد گرفت.
1876/ 7371