مشهد – ايرنا – داماد رهبر شيعيان آفريقا ضمن قدرداني از مردم ايران نسبت به ابراز محبت و همدردي خود با شهداي نيجريه گفت: ايرانيان برادري خود را به مسلمانان شيعه ثابت كردند.

به گزارش ايرنا، ابراهيم عقيل شامگاه پنجشنبه در مراسم پاسداشت شهداي حركت اسلامي نيجريه و حمايت از رهبر شيعيان آفريقا كه به همت موسسه خدمات مشاوره اي جوانان و پژوهش هاي اسلامي آستان قدس رضوي در حسينيه كرامت مشهد برگزار شد، افزود: اين گونه احساس همدردي و اخوت كردن با مسلمانان كشوري ديگر در دنيا كم نظير است.
وي بيان كرد: شيخ زكزاكي تنها روحاني شيعه در نيجريه يا آفريقا نيست اما اينكه مكتب اهل بيت (ع) را به خوبي درك كرده و با درايت آن را براي ديگران بازگو مي كند، وي را نسبت به ساير روحانيون متمايز كرده است.
وي اظهار كرد: مظلوميت، اخلاص، بصيرت، ايمان و بيان سراسر محبت و انديشه بلند و آميخته با مكتب الهي شيخ زكزاكي باعث شده است كه در همه قلب هاي مردم آفريقا جا داشته باشد و همه مسلمانان مريد ايشان شوند.
وي بيان كرد: شيخ زكزاكي افزون بر مسلمانان، در بين پيروان اديان ديگر در نيجريه و آفريقا نيز طرفداران بسياري دارد به طوري كه مسيحيان آفريقايي علنا حمله به شيخ را محكوم كردند و حتي به دليل شهادت سه فرزند رهبر شيعيان در تظاهرات روز قدس سال گذشته، سه روز عزاي عمومي اعلام شد.
دادماد شيخ زكزاكي گفت: رهبر شيعيان آفريقا مورد پذيرش پيروان مذاهب و اديان مختلف در آفريقاست لذا دشمن درصدد برآمد كه بين مذاهب و اديان در اين قاره اختلاف بياندازد اما با درايت شيخ اين توطئه خنثي شد و در نهايت دشمن نااميد، حمله علني خود به شيخ را انجام داد.
7489/1211