تهران - ایرنا - دبیر ستاد انتخابات كشور گفت: تا كنون 121 نفر در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و 570 نفر در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نام نویسی كردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا مستقر در ستاد انتخابات كشور، علی پورعلی مطلق روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این آمار نشان از این دارد كه ما یك انتخابات رقابتی خواهیم داشت.
پور علی مطلق گفت: طبق آخرین آمار استخراج شده برای مجلس خبرگان رهبری از سراسر كشور 121 نفر و برای مجلس شورای اسلامی هم تا ساعت 13 امروز (شنبه) در 207حوزه انتخابیه به غیر از ستاد مركزی 570 نفر نام نویسی كرده اند.
وی افزود: این روند نشان می دهد كه انتخابات رقابتی و پرشوری خواهیم داشت و امید است این روند ادامه یابد.
دبیر ستاد انتخابات كشور از افزایش تعداد كاربران در ستاد مركزی انتخابات در روز جاری خبر داد و گفت: كاربران ما از 24 به 31 كاربر افزایش یافت تا افرادی كه مراجعه می كنند خیلی اذیت نشوند و وقشتان گرفته نشود.
وی تاكید كرد: داوطلبان مدارك خود را تكمیل شده بیاورند و به روزهای آخر هم موكول نكند و ستاد تا ساعت 16 و 30 دقیقه برقرار است.
پور علی مطلق افزود: در شهرستان ها و استان ها تا 14 و 30 دقیقه نام نویسی انجام می شود و امكان تمدید در صورت نیاز وجود دارد اما در مدت معین داوطلبان حضور داشته باشند.
وی افزود: تاكنون از 121 نفر نام نویسی كننده برای مجلس خبرگان رهبری یك نفر زن بوده و بیشترین حضور با 14 نفر در تهران بوده و كمترین میزان هم استخراج نشده است.

**بالاترین سن نام نویسی كنندگان مجلس خبرگان 92 و كمترین 27 سال
دبیر ستاد انتخابات كشور افزود: بالاترین سن 92 سال و پایین ترین سن نیز 27 سال بوده است.
وی ادامه داد: در مجلس شورای اسلامی بیشترین مشاركت هنوز استخراج نشده اما عمدتا ستاد انتخابات و فرمانداری تهران بوده است؛ رویه موجود نشان می دهد رقابت خوبی خواهیم داشت.
پور علی مطلق افزود: برای نام نویسی داوطلبان خبرگان رهبری در فرمانداری قم هم مشخصا اعلام شده است در حوزه هایی كه در بحث خبرگان می توانند نام نویسی كنند قبلا اعلام و در بخشنامه اعلام شده است.
وی گفت: با توجه به قانون انتخابات مجلس بحث صلاحیت به عهده شورای نگهبان است و پرونده ها در اختیار این شورا قرار می گیرد و زمان اعلام نظر مشخص است.
پور علی مطلق اظهار كرد: در خصوص مجلس شورای اسلامی از زمان نام نویسی تشكیل هیات های اجرایی را داریم كه پس از آن همراه با نام نویسی در همان روز این هیات طبق قانون می توانند نسبت به تایید صلاحیت ها اقدام كنند.
نام نویسی از داوطلبان ورود به پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از بیست و ششم آذرماه آغاز و تا دوم دیماه ادامه دارد.
همچنین داوطلبان ورود به دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نام نویسی خود را از امروز(شنبه) آغاز كرده اند و این ثبت نام تا چهارم دیماه جاری ادامه می یابد.
این دو انتخابات به صورت همزمان در هفتم اسفندماه سال جاری در سراسر كشور برگزار خواهد شد.
سیام *9254*6084*1058**1429