سنندج- ايرنا- مديركل آموزش و پرورش كردستان گفت: ديدگاه اسلامي، غربي و عقلي بر اين است كه در هر كشوري هر سازماني به بحث پژوهش اهميت داده باشد، چشم انداز توسعه در آن كشور خود را نشان داده است.

به گزارش خبرنگار ايرنا رشيد قرباني عصر يكشنبه در همايش تجليل از فرهنگيان و دانش آموزان پژوهشگر استان در سنندج با بيان اينكه در آموزش و پرورش مساله پژوهش از اهميت و ارزش بيشتري برخوردار است افزود: در آموزش و پرورش 700 مساله و چالش وجود دارد كه ضروري است بر روي اين مسائل تحقيق و پژوهش لازم انجام شود.
وي اظهار كرد: مسائل آموزش و پرورش به حدي پيچيده است كه مي تواند كشور را تحت الشعاع قرار دهد و نياز به جستجو و واكاوي دارد در حالي كه بسياري هستند كه مسائل اين نهاد را سهل مي پندارند و همين امر منجر به وارد شدن آسيب جدي به آموزش و پرورش مي شود.
او ادامه داد: در آموزش و پرورش اعتبار و منابع مالي حرف اول را نمي زند و از سال 92 به بعد منابع مالي آموزش و پرورش در حوزه پژوهش محدود شده است و رويكرد اين نهاد بايد پژوهشي باشد.
قرباني با بيان اينكه نخستين رويكرد ما در آموزش و پرورش، دانش آموز پژوهي و تربيت دانش آموزان پژوهنده است افزود: رويكرد دوم ما، معلمان پژوهنده و اقدام پژوهي است و معتقديم اگر معلمان رويكرد پژوهشي داشته باشند دانش آموزان پژوهشگر تربيت مي شوند.
وي در ادامه با تاكيد بر تلاش براي تقويت پژوهشسراهاي دانش آموزي و جشنواره هاي پژوهشي همانند جشنواره جابربن حيان و نوجوان سالم گفت: توجه به جشنواره ها و پژوهشسراهاي دانش آموزي در دولت توسعه يافته و ميزان اعتبارات در اين راستا افزايش پيدا كرده است.
مديركل آموزش و پرورش كردستان اظهار كرد: كارها و فعاليت هاي پژوهشي دانش آموزان در جشنواره ها نمود پيدا مي كند لذا ضروري است به بحث تقويت جشنواره هاي دانش آموزي بيش از گذشته توجه شود.
وي با بيان اينكه استان كردستان داراي پتانسيل هاي خوب پژوهشي است و از ميان دانش آموزان و معلمان استان چندين پژوهشگر برتر كشوري داشته ايم اظهار اميدواري كرد از اين ظرفيت ها در عرصه هاي مختلف آموزش و پرورش استفاده شود.
در اين همايش از تعدادي از فرهنگيان و دانش آموزان پژوهشگر استان تجليل شد.
7348/1904