گرگان - ايرنا - معاون برنامه‌ريزي و مديريت توسعه منابع انساني سازمان ثبت احوال ابراز اطمينان كرد كه با برنامه ريزي انجام شده و لزوم برخورداري از كارت هوشمند براي دادن راي امكان استفاده از شناسنامه هاي غير و تكراري در انتخابات اسفند امسال به صفر خواهد رسيد.

به گزارش خبرنگار ايرنا محمدابراهيم طريقت روز دوشنبه در مراسم تكريم و معارفه مديركل ثبت احوال گلستان در گرگان اظهار كرد: از جمله آسيب هاي هميشگي انتخابات در گذشته سوء استفاده از برخي شناسنامه ها و يا استفاده چند باره از آن ها بود اما با برنامه ريزي و اقدامات انجام شده سازمان ثبت احوال از هم اكنون سلامت سجلي انتخابات اسفند امسال در بهترين شكل ممكن تضمين مي شود.
وي در عين حال به جزئيات برنامه ريزي و اقدامات مورد نظر بجز بحث استفاده از كارت هوشمند اشاره نكرد.
معاون سازمان ثبت احوال كشور همچنين با تاكيد بر لزوم ارائه هويت واقعي همه افراد و ارائه امضاي ديجيتال از طريق كارت هوشمند بويژه در شرايط كنوني كه تكنولوژي هاي ارتباطي و بستر فضاي مجازي و نرم افزارها رشد زيادي داشته است، خاطرنشان كرد: استفاده از امضاي ديجيتال و كارت هاي هوشمند سوء استفاده و جرايم مختلف را در فضاي مجازي به حداقل كاهش مي دهد.
طريقت با ذكر چند مثال توضيح داد: بر اساس آمارهاي موجود ضريب نفوذ تلفن همراه كشور بيش از 115 درصد است كه در اينچنين شرايطي امكان هرگونه سوءاستفاده و كلاهبرداري با تلفن هاي همراه امكان پذير است.
وي اظهار كرد: 14 ميليون ايراني كاربر تلگرام و 18 ميليون كاربر فيس بوك هستند اما اطلاعات ثبت شده آن ها بسيار اندك و فاقد امكانات لازم براي پيگيري هاي سريع و قابل دسترسي است.
وي خاطرنشان كرد: در زمان حاضر امكان حركت با نقاب هاي گوناگون و جعلي در شبكه هاي اجتماعي امكان پذير است اما مي توان با بسترسازي و فراهم كردن سازوكار لازم از اين معضل جلوگيري كرد.
وي اظهار كرد: با گسترش استفاده از فضاهاي الكترونيك و ورود آن به بخش هاي گوناگون جامعه هم اكنون حجم مبادله اطلاعاتي و پولي اين بخش در كشور كمتر از حوزه خدمات نيست.
طريقت بيان كرد: با سرعت دادن به لزوم استفاده از كارت هوشمند و توسعه آن در فضا مجازي و استفاده از ساير ابزارها همچون امضاي ديجيتال به دنبال بهسازي اين فضا هستيم و مي خواهيم مانع از برخي بي اخلاقي ها و سوء استفاده ها شويم .
وي يكي ديگر از فوايد كارت هوشمند را كنترل اطلاعات و مطالب رد و بدل شده در فضاي مجازي عنوان كرد.
معاون سازمان ثبت احوال كشور در بخش ديگري از سخنانش گفت: با وجود تلاش دولت براي حل مشكلات اقتصادي و رسيدن به توفيقات متعدد، صدا و سيما با بزرگنمايي برخي مسائل از جمله گراني قيمت هندوانه شب يلدا به دنبال زير سوال بردن موفقيت ها است.
طريقت افزود: شرايط كنوني كشور در مقايسه با سال هاي قبل از حضور دولت تدبير و اميد مطلوب و اميدوار كننده است اما رسانه ملي بدون توجه به بهبود شاخص ها، موضوعات بعضا كم اهميت را در حد معضلي ملي و دغدغه اي سراسري مطرح مي كند.
معاون سازمان ثبت احوال كشور با يادآوري انتخابات همزمان خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي در هفتم اسفند امسال و نقش اين سازمان در اين رويداد بزرگ سياسي و اجتماعي گفت: تلاش خواهيم كرد در كنار ساير دستگاهها به وظيفه ذاتي خود بخوبي عمل كنيم.
طريقت در پايان با تقدير از زحمات علي عادي مدير كل پيشين ثبت احوال گلستان، حسن وفايي را به عنوان مديركل جديد اين اداره استاني معرفي كرد.
7331/6203