بیروت – ایرنا – پایگاه خبری العهد تاكید كرد كه بعداز سخنرانی شامگاه دوشنبه سیدحسن نصرالله دبیركل حزب الله در خصوص شهید سمیر القنطار از مجاهدان مقاومت، ترس و نگرانی بر شهرك های صهیونیست نشین در فلسطین اشغالی و نزدیك مرزهای لبنان سیطره یافته است.

به گزارش ایرنا، العهد همچنین خاطرنشان كرد كه رسانه های صهیونیستی سخنان سید حسن نصرالله به ویژه تاكید او بر این كه « زمان مكان و شیوه مناسب پاسخ به ترور سمیر القنطار را ما تعیین می كنیم» را « تهدیدی خصمانه » توصیف كرده اند.
العهد تصریح كرد: موشه یعلون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اشاره كرده است كه این رژیم در پشت جنایت ترور شهید سمیر القنطار قرار دارد.
یعلون ادعا كرده است كه « ما قدرت امنیتی ، اطلاعاتی و نظامی برای رسیدن به دشمنان خود در هر مكان و زمانی در داخل و یا خارج مرزهای (فلسطین اشغالی) را داریم.
وی اضافه كرده است كه « اوضاع امنیتی اسرائیل را ملزم كرده تا از یك قدرت دفاعی و هجومی برخوردار باشد».
العهد خاطرنشان كرد: درخواست ارتش صهیونیست از شهرك نشینان برای بازگشت به زندگی طبیعی در نهاریا و اطراف آن با استقبال زیادی مواجه نشده است.
روز یكشنبه بعداز شلیك سه موشك از جنوب لبنان به داخل فلسطین اشغالی ، ارتش صهیونیستی نیز با نه گلوله توپ و خمپاره مناطقی را در جنوب لبنان گلوله باران كرد و برای ساعاتی اوضاع در مرزها بحرانی شد.
العهد نوشت: رئیسان شورای های شهرك های صهیونیست نشین گفته اند كه شهرك نشینان به ویژه بعداز سخنرانی سیدحسن نصرالله نگران و هراسان هستند و حاضر نیستند از پناهگاه ها دور شوند.
خاورم ** 1324