تهران - ايرنا - مدير روابط عمومي سازمان غذا و دارو گفت: درصورت كوچكترين ترديدي درمورد صحت و سقم مشكل دار بودن برنج هاي وارداتي، اين سازمان به عنوان يكي از مهمترين نهادهاي ناظر بر ايمني غذا، از صدور مجوز براي اين محصول خودداري كرده و آن را به كشور مبدأ مرجوع مي كند.

به گزارش ايرنا از سازمان غذا و دارو، محمد هاشمي در واكنش به انتشار اخباري در برخي رسانه ها درمورد برنج هاي وارداتي افزود: سازمان غذا و دارو به مردم اطمينان مي دهد كه هر كالاي سلامت محوري كه از طريق گمركات و بصورت قانوني وارد كشور مي شود با حساسيت و دقت بالا از نظر عدم مغايرت با معيارهاي بهداشتي مورد بررسي قرار مي گيرد.
وي خاطرنشان كرد: برنج هايي هم كه توسط شركت مادر تخصصي بازرگاني دولتي يا شركت هاي ديگر وارد كشور مي شوند قبل از حصول اطمينان از سلامت آنها، اجازه ورود به بازار نخواهند يافت.
مدير روابط عمومي سازمان غذا و دارو گفت: اين سازمان مجوز ورود تمام فراورده هاي سلامت محور از جمله برنج را به سطح عرضه صرفا پس از تاييد و حصول اطمينان از سلامت آنها صادر مي كند و آزمايشگاه هاي مجهز و پيشرفته سازمان غذا و دارو كه مورد تاييد سازمان هاي بين المللي و اتحاديه اروپا هستند نيز در مناطق آزاد و همه استان ها فعاليت دارند.
هاشمي تاكيد كرد: در صورت تاييد نبود وجود كوچكترين مشكلي در محصولات است كه مجوز ترخيص و مصرف صادر مي شود.
وي گفت: مهمترين سياست سازمان غذا و دارو، سلامت مردم و جامعه است و همواره اين سياست با جديت و قاطعيت از سوي مديران و دست اندركاران سازمان غذا و دارو در حال انجام است و كوچكترين تخلف و تهديدي در حوزه فراورده هاي
سلامت قابل توجيه نخواهد بود.
برخي رسانه ها طي روزهاي اخير اخباري منتشر كرده اند مبني بر اينكه اسناد جديد دريافتي، از توزيع و فروش چندين محموله برنج تاريخ مصرف گذشته و آلوده از انبارهاي شركت بازرگاني دولتي در سال جاري بويژه در ايام محرم و صفر و عدم ‌وصول بيش از ۱۰۸ ميليارد تومان چكهاي فروش نسيه برنج خبر مي‌دهد.
اجتمام ** 9185 ** 1071