تهران – ایرنا – محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان این كه باید اجازه دهیم در انتخابات حرف آخر را صندوق های رای بزنند نه تریبون ها، تبلیغات خاص و جریان ها، گفت: هدف ما برگزاری انتخاباتی پرشور و با مشاركت حداكثری مردم است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا مستقر در ستاد انتخابات كشور، محمدرضا عارف روز سه شنبه پس از نام نویسی در انتخابات مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران افزود: در سال همدلی و همزبانی، انتخابات، مهمترین رویداد سیاسی كشور است كه باید تقویت همبستگی و انسجام ملی جهت اعتلای كشور، پاسخگویی به مطالبات مردم و پیشرفت را در پی داشته باشد.
وی با بیان این كه مهم، برگزاری انتخابات پرشور با مشاركت حداكثری مردم است ادامه داد: در شرایطی كه دولت تدبیر و امید دستاوردهای ارزشمندی بویژه در ارتباط با برجام داشته و با وجود مسایل منطقه و نقشی را كه ایران در حل و فصل مسایل می تواند داشته باشد، مهمترین دغدغه باید برگزاری انتخابات پرشور باشد و همه با رعایت تمام اصول قانون اساسی تمام قوانین حاكم بر انتخابات را با جدیت دنبال كنیم.
عارف گفت: مهمترین رسالت تمام رسانه ها تشویق به مشاركت است بویژه رسانه ملی كه باید جدی تر از گذشته و با هدف مشاركت حداكثری مردم در انتخابات حاضر شود و اجازه دهد گروه های مختلف و تفكرهای مختلف داخل نظام فرصت ارائه برنامه ها و نكته نظرات خود را داشته باشند.
وی افزود: به دنبال مشاركت حداكثری هستیم تا تاثیرگذاری و راهبردهای كشور در معادلات منطقه و جهانی را دنبال كنیم و آنچه را در دستور كار خود از مدت ها قبل قرار داده بودیم خلق حماسه ای پرشورتر از حماسه 92 است.
عارف گفت: آنهایی كه به صحنه نیامده اند به صحنه بیایند و تلاش گروه ها باید این باشد كه مشاركت 75 درصدی را هدف قرار دهند و این مهمتر از آن است كه فردی پیروز شود یا نه؛ وظیفه همه ، خدمت و رمز موفقیت ما وحدت است، امیدواریم تا دو سه هفته آینده برنامه راهبردی خود را ارائه كنیم كه یكی از اولویت های ما خارج شدن از ركود اقتصادی است و یكی از اولویت های مجلس آینده باید خروج از ركورد اقتصادی باشد.
وی تاكید كرد: وظیفه رسانه ملی این است كه اجازه دهد دیدگاه های مختلف فرصت ارایه نظر داشته باشند چرا كه برخوردهای یكسویه جواب نمی دهد و مردم هوشیارند.
عارف گفت: رسانه ملی وظیفه ملی خود را كه تشویق مردم به مشاركت است در دستور كار خود قرار دهد.
وی در عین حال اظهار كرد: جریان های تند نمی توانند با افراط به اهداف خود برسند همانگونه كه برخوردها در چند برنامه به نتیجه نرسید؛ تلاش می كنیم با آرامش انتخابات را دنبال كنیم و توصیه ما به چنین جریانی آن است كه در چارچوب قانون عمل و تمام افراد و گروه ها نظرات خود را در فضای صمیمی ارائه كنند.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری 7 اسفند سال جاری به طور همزمان برگزار می شود.
سیام *6084*9254*1058