سيد علي اكبر محمدي روز سه شنبه در هفتمين جلسه شوراي آموزش و پرورش خراسان جنوبي در بيرجند به انتظار و دغدغه هاي اين نهاد اشاره كرد و افزود: از دوره هاي ضمن خدمت و كارگاه هاي آموزشي با رويكرد ايجاد تغيير نگرش مثبت در معلمان و عوامل اجرايي مدارس عادي به عنوان موثرترين راهكار آموزشي و پرورشي پشتيباني شود.
وي پشتيباني از مراكز مشكلات ويژه يادگيري براي كمك به آموزش فراگير را يكي ديگر از انتظارات اين مركز آموزشي ذكر كرد و گفت: همچنين از مسئولان مربوط درخواست داريم فضاهاي آموزشي مورد نياز مدارس ويژه استان تامين و تكميل شوند.
وي ادامه داد: مساعدت در تكميل اردوگاه دانش آموزان با نيازهاي ويژه تجهيز و مناسب سازي حداقل يك فضاي ورزشي ويژه معلولان در هر شهرستان از ديگر انتظارات اين مركز است كه نيازمند توجه ويژه مسئولان است .
محمدي شناسايي به هنگام تمام كودكان با نيازهاي ويژه را يكي از سياست هاي سازمان استثنايي در برنامه ششم توسعه ذكر كرد.
وي افزود: توسعه و تقويت فرصت هاي برابر و اثربخش توانبخشي آموزشي و پژوهشي براي كودكان با نيازهاي ويژه ، انطباق و ارتقاي برنامه ها و فعاليت هاي بهداشتي، توانبخشي، آموزشي و پرورشي براي هدايت كودكان و دانش آموزان در مسير كسب مهارت هاي لازم و دستيابي به زندگي مطلوب از ديگر سياست هاي اين نهاد است.
هم اكنون 35 مركز آموزش دانش آموزان استثنايي در خراسان جنوبي وجود دارد كه يك هزار 400 دانش آموز در مدارس خاص با نياز هاي ويژه و دو هزار دانش آموز در مدارس عادي با روش تلفيقي - فراگير و مراكز مشكلات ويژه يادگيري و رفتاري مشغول به تحصيل هستند.
2047/7557
تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۱
بيرجند - ايرنا - رئيس آموزش و پرورش استثنايي خراسان جنوبي خواستار مناسب سازي مدارس عادي استان با اولويت حضور دانش آموزان تلفيقي - فراگير شد.