رشت - ايرنا - همزمان با اول ديماه و آخرين روز از هفته حمل و نقل مصادف با روز راهدار ، رژه ناوگان راهداري اداره كل راه و شهرسازي گيلان برگزار شد.

مديركل راه و شهرسازي گيلان در حاشيه اين مراسم در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به رسالت راهداران افزود: تمامي راههاي مواصلاتي استان با همت نيروهاي صديق راهداري نگهداري مي شود تا ضمن حراست از سرمايه هاي ملي ، ايمني تردد براي استفاده كنندگان از راه را فراهم سازند.
عي خاوري راهداري را از مشاغل سخت و طاقت‌فرسايي توصيف كرد كه مظلوميت كار آن پنهان مانده است اما نتيجه آن براي همگان آشكار مي شود.
وي اظهار كرد: حضور راهداران در جاده ها اطمينان بخش رانندگان و مسافراني است كه از آن مسير عبور مي كنند و در صورت نبود راهداران ضربات بسيار سنگيني بر پيكر جاده ها و مسافرين وارد مي شود.
وي افزود: با توجه به شروع بارش هاي زودهنگام در گيلان، 41 اكيپ ثابت و سيار راهداري با 481 نفر نيروي راهدار و با استفاده از 264 دستگاه خودروي سبك و سنگين از چندين ماه قبل در 16 راهدارخانه ثابت و 9 راهدارخانه سيار استان مستقر شده اند.
خاوري تصريح كرد: اين مراسم كه هر ساله در اولين روز زمستان اجرا مي شود،جنبه نمادين دارد.
مديركل راه وشهرسازي گيلان با اشاره به آمادگي كامل راهداران خاطر نشان كرد: پيش از شروع فصل سرما تمهيدات لازم براي راهداري زمستاني در طول راههاي حوزه استحفاظي گيلان انجام شده است و پايگاه‌هاي راهداري و راهدارخانه‌ها در طول راه‌هاي استان در حد امكانات موجود تجهيز شده‌اند تا در فصل زمستان به مسافران جاده‌اي خدمات و سرويس دهي مناسب ارائه شود.
دراين مراسم ؛ناوگان راهداري با پيمودن بخشي از خيابان هاي سطح شهرآمادگي خود را جهت امدادرساني به مسافران و همچنين انجام عمليات راهداري زمستاني در منطقه به نمايش گذاشتند .
روز اول ديماه روز راهداري نامگذاري شده است.ك/3
7296/6070