تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲

تهران - ایرنا - مدیركل دفتر آموزش و مشاركت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با اجرای طرح ' هر مدرسه یك نهالستان ' دانش آموزان به عنوان جنگلبانان افتخاری از عرصه های جنگلی محافظت می كنند.

محمد درویش روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: این طرح با هدف استفاده از پتانسیل موجود در مدارس برای حفاظت از عرصه های جنگلی اجرا می شود.
وی درباره اجرای این طرح توضیح داد: در تلاش هستیم طرح ' هر مدرسه یك نهالستان ' برای حفاظت از رویشگاه های هیركانی، زاگرس و ارسباران اجرا شود كه بر اساس آن برای هر مدرسه در نزدیكی این رویشگاههای جنگلی محدوده ای برای كاشت نهال یا بذر در نظر گرفته می شود.
وی ادامه داد: هر دانش آموز اقدام به كاشت یك نهال یا یك بذر می كند كه وظیفه نگهداری و حفاظت از آن بر عهده همان دانش آموز و اولیا آنها خواهد بود و آن درخت به نام همان دانش آموز شناسنامه دار می شود.
درویش گفت: هزینه تهیه نهال، بذر و نگهداری درخت ها بر عهده سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری است و دانش آموزان به عنوان جنگلبانان افتخاری از آن نهال مراقبت می كنند.
وی افزود: در تلاش هستیم این طرح دی ماه و به احتمال زیاد از استان چهارمحال و بختیاری آغاز و به مرور به تمام استان ها تسری داده شود.
مدیر كل دفتر آموزش و مشاركت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: 12 میلیون دانش آموزی كه در كشور وجود دارد پتانسیل بسیار خوبی برای اجرای این طرح است و نه تنها خسارات جنگلی ناشی از جاده سازی ، توسعه زمین های كشاورزی و تخریب جنگل ها جبران می شود بلكه در چند سال آینده شاهد افزایش رویشگاه های جنگلی در كشور خواهیم بود.
علمی 9014**1440