تهران- ايرنا- كتاب «دروازه بانان پنهان رسانه» كه به نقش مهم واحد ارزشيابي خبر رسانه‌ها و همچنين اندازه گيري خبر به منظور تعيين كيفيت و نمره دهي مي‌پردازد، منتشر شد.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار فرهنگي ايرنا، كتاب «دروازه بانان پنهان رسانه» نوشته خسرو حسيني حاج‌عباسقلي‌خاني در چهار فصل تدوين شده و نگارنده تلاش كرده در اين كتاب به تببين واحدهاي ارزشيابي اخبار در هر رسانه و نقش تاثير گذار آن در جهت دهي اخبار براي افزايش كمي و كيفي آنها بپردازد.
فصل اول كتاب درباره كليات موضوع ارزشيابي از جمله پيشينه و فوايد اين كار اشاره دارد و در فصل دوم تاكيد بر اين موضوع است كه خبر قابليت اندازه گيري دارد.
كتاب «دروازه بانان پنهان رسانه» در فصل سوم به موضوعاتي چون دروازه باني خبر، نظريه هاي جامعه شناسي، اهميت خبرگزاري از ديدگاه مراجع و ... پرداخته و در فصل نهايي و آخر كتاب علاوه بر نتيجه گيري درباره موضوع پژوهشي نويسنده كتاب نتايج سوالاتي كه در پژوهش مطرح شده است را بررسي كرده است.
در بخشي از اين كتاب آمده است: ارزشياب كنندگان خبر مهمترين نوع دروازه باني خبر را بر عهده دارند با اين وجود نقش انها از ديدگاه متفكران علوم ارتباطي پنهان مانده است و يا اينكه به اهميت نقش آنان كسي واقف نيست...
كتاب «دروازه بانان پنهان رسانه» با ويراستاري فائزه عطاريان توسط نشر آباران در تيراژ 500 نسخه و بهاي هزار تومان به زيور طبع آراسته شده است.
فراهنگ**9246**1569