انزلي - ايرنا - مراسم تجليل از برگزيدگان مسابقات فرهنگي و هنري پرسش مهر، امروز (پنجشنبه) با حضور مديركل آموزش و پرورش استان گيلان در دهكده ساحلي بندرانزلي برگزار شد.

به گزارش ايرنا، مديركل اموزش و پرورش گيلان در اين مراسم گفت: هرسال در روز بازگشايي مدارس، سوالي از جانب رياست جمهوري مطرح شده و موضوعي به فراخور شرايط كشور به مشاركت رقابتي گذاشته مي شود.
مهدي حاجتي هدف از برگزاري اين مسابقات را مشاركت دادن دانش آموزان، فرهنگيان و خانواده ها برشمرد و افزود:در سال 94-93 به دليل وجود بحران آب و تغييرات ايجاد شده در طبيعت پرسش مهر15با عنوان ايست!آب نيست بين دانش آموزان مطرح و به مشاركت گذاشته شد.
وي موضوع پرسش مهر 16 را موضوع پسا برجام و اوضاع فرهنگي و اقتصادي كشور پس از لغو تحريم ها اعلام و تصريح كرد: هركسي حق دارد در خصوص موضوع پس از برجام تحليل و حتي انتقاد كرده و دولت نيز همواره درامر انتقاد پيش قدم بوده است.
حاجتي با تاكيد براينكه پيروزي ايران در توافقات هسته اي هنوز در راس اخبار رسانه هاي دنيا است، ياد آورشد: مخالفان ايران و در راس آنها رژيم صهيونيستي، از نوع ارتباط كشورمان با كشورهاي همسايه عرب و همچنين دولت هاي غربي انتقاد مي كنند درحاليكه امروزه تحليل صهيونيست ها در دنياي غرب و حتي در آمريكا خريدار ندارد.
*كسب 40 مقام كشوري براي گيلان
معاون امور فرهنگي اداره كل آموزش و پرورش گيلان نيز در اين مراسم با اشاره به اينكه تعدادي از استان ها به دليل مشكلات مالي توانايي برگزاري اين همايش را نداشتند، گفت: فعاليت هاي فرهنگي در آموزش و پرورش از كف مدارس شروع و پس از برگزاري مسابقات در مدارس، نفرات برتر آن به مسابقات منطقه اي و سپس استاني و كشوري اعزام مي شوند.
سيده حميرا زكي پور با بيان اينكه در مسابقه فرهنگي و هنري و پرسش مهر 15 ، گروه سرود گيلان براي دومين سال پياپي مقام اول كشوري را به دست آورد، اظهار كرد: در اين دوره چهار هزار نفر دانش آموز، 600نفر از فرهنگيان و 80هزار نفر از خانواده دانش آموزان شركت كرده بودند.
وي كسب شش رتبه كشوري بين فرهنگيان و شش رتبه كشوري دانش آموزان را از افتخارات استان گيلان برشمرد و تصريح كرد: بالغ بر 34هزار نفر در اين دوره از مسابقات شركت كردند كه ماحصل آن كسب 40 مقام كشوري براي گيلان بود.
گروه نمايشنامه خواني دبيرستان شاهد حضرت فاطمه زهرا(س)ناحيه دو رشت مقام سوم كشوري، گروه سرود دبيرستان امام علي(ع) لشت نشا مقام اول كشوري، فرهنگيان زهرا حيدري رتبه دوم شعر، حسين سليماني رتبه دوم وبلاگ نويسي و عليرضا فياض رتبه سوم كاريكاتور در كشور را به دست آوردند.
دانش آموزان محمدمهدي سبزي رتبه دوم كاريكاتور ، فائزه حسيني رتبه دوم داستان نويسي و پرديس ميوه چي رتبه سوم كاريكاتور كشوري را به دست آوردند.
در پايان اين مراسم از برگزيدگان با اهداي لوح تقدير و تنديس تجليل بعمل آمد.
استان گيلان داراي 376 هزار و 514 دانش آموز است.ك/2
7471/2007