لندن - ایرنا - شركت های هواپیمایی انگلیس روز پنجشنبه اعلام كردند كه به دلایل امنیتی توقف پروازهای خودشان را میان لندن و شرم الشیخ مصر بار دیگر تمدید كرده اند.

به گزارش ایرنا، شركت هواپیمایی «ایزی جت» در اطلاعیه ای اعلام كرد كه در اقدامی احتیاطی پروازهایش را تا29 فوریه سال آینده میلادی به شرم الشیخ واقع در كناره دریای سرخ لغو كرده است.
بریتیش ایرویز نیز اعلام كرده با توصیه های دولت انگلیس تصمیم گرفته است پروازهای خود را به مقصد شرم الشیخ تا 13 فوریه لغو كند.
شركت های هواپیمایی تومسون و توماس نیز از سر گیری پروازهای خودشان را به این منطقه توریستی تا 23 مارس به تعویق انداخته اند.
شركت هواپیمایی مونارش نیز اعلام كرده پروازهایش را به شرم الشیخ تا 24 ژانویه متوقف كرده است.
مقامات دولت انگلیس به دنبال سرنگونی هواپیمای مسافربری روسی با 224 مسافر در 31 اكتبر گذشته بر فراز صحرای سینا، دستور متوقف شدن پروازهای شركت های هواپیمایی این كشور را به فرودگاه شرم الشیخ به دلایل امنیتی صادر كردند.
شاخه مصری گروه تروریستی داعش مدعی شده كه این گروه مسئول ساقط كردن این هواپیما بوده است.
دولت روسیه علت این حادثه را انفجار بمب در داخل كابین هواپیما اعلام كرده اما دولت مصر تاكنون این مساله را تایید نكرده است.
به دنبال تصمیم دولت انگلیس، شركت های هواپیمایی انگلیسی 'ایرویز'، مونارش، تومسون، توماس و ایزی جت پروازهای خودشان را به شرم الشیخ متوقف ساختند.
تمدید توقف پرواز از سوی خطوط هواپیمایی انگلیس با توجه به تعطیلات كریسمس، سبب وارد شدن ضربه جدی به صنعت شكننده گردشگری مصر خواهد شد.
اروپام**4**1552