یاسوج- ایرنا- مدیركل ثبت احوال كهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از 490 هزار نفر در این استان واجد شرایط رای دادن در انتخابات هفتم اسفند امسال هستند.

محمد علی تقوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این كه بیش از نیمی از این تعداد مرد و نیمی زن هستند،افزود: داشتن شناسنامه و كارت ملی برای رای دادن افراد بالای 18 سالی ضروری است.
تقوی اظهار كرد : تاكنون بیش از 30 هزار كارت ملی هوشمند در كهگیلویه و بویراحمد صادر شده كه پیش بینی می شود تا پایان سال آینده نیمی از واجدان شرایط كارت هوشمند دریافت كنند.
وی عنوان كرد: بیش از 14دفتر پیش خوان ثبت احوال در استان آماده نام نویسی مردم برای صدور شناسنامه ویا كارت ملی است كه این تعداد تا پایان سال جاری به دو برابر افزایش می یابد.
بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسكن سال 1390 جمعیت كهگیلویه و بویراحمدبیش از 658هزار و 629 نفر اعلام شد كه نزدیك به 48 درصد مردم آن در روستاها و 52 درصد در شهرها زندگی می كنند.
جمعیت روستایی كهگیلویه و بویراحمد تا قبل از این سرشماری همواره بیشتر از جمعیت شهری بوده است اما در این سرشماری برای اولین بار تعداد افرادی كه در شهرها زندگی می كردند از روستانشینان بیشتر شد.
كهگیلویه و بویراحمد با 15 هزار و 504 كیلومتر مربع، یك درصد از مساحت ایران و 89صدم درصد از جمعیت كشور را دارد و به طور میانگین در هر كیلومترمربع آن 42 نفر زندگی می كند.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند امسال در سه حوزه انتخابی بویراحمد و دنا، كهگیلویه،بهمئی،چرام و لنده و گچساران و باشت برگزار می شود.
7529/6162