چابهار- ایرنا- مشاور و رئیس برد اقتصادی وزارت تجارت افغانستان گفت: چابهار با توجه به موقعیت راهبردی و نزدیكی با افغانستان بهترین مكان برای فعالیت تجار و سرمایه گذاران این كشور است.

به گزارش روز جمعه روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار، حاج رحم الدین حاجی آغا در بازدید از طرح توسعه بنادر چابهار اظهاركرد: حمل كانتینر از بندر كراچی تا قندهار 18 ساعت زمان می برد اما از بندر چابهار 12 ساعت زمان نیاز است.
وی افزود: تجارت از بندر چابهار برای افغانستان نسبت به كراچی مقرون به صرفه تر است.
وی گفت: با توجه به اقدامات و پیشرفت های خوبی كه صورت گرفته و بر اساس تاكید رئیس جمهوری افغانستان، باید نهایت استفاده را از بندر چابهار داشته باشیم.
مشاور و رئیس برد اقتصادی وزارت تجارت افغانستان با بیان اینكه تاكید این است كه مسئولان دولتی افغانستان در نشست های مختلف با بازرگانان موقعیت راهبردی و ظرفیت های بندر چابهار را تشریح كنند اظهاركرد: با این اقدام سرمایه گذاران آشنایی بیشتری نسبت به این بندر اقیانوسی پیدا می كنند.
حاجی آغا یكی از علت های سرمایه گذاری نكردن تجار افغانستان در بندر چابهار را اطلاع رسانی ضعیف عنوان كرد و افزود: سازمان بنادر و دریانوردی چابهار باید با برپایی نمایشگاه، كنفرانس‌ ها، همایش ها و برگزاری نشست با تجار و بخش های خصوصی كشورهای مختلف زمینه بیشتر شدن همكاری های بین المللی را فراهم كند.
وی بیان كرد: بازاریابی نامناسب باعث شده است تجار افغانستان شناخت درستی از مزایای بندر چابهار در عرصه بین المللی نداشته باشند.
مدیركل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز در دیدار با مشاور و رئیس برد اقتصادی وزارت تجارت افغانستان به ظرفیت ها و اقدام های انجام شده در خصوص توسعه بنادر و اسكله ها اشاره كرد و افزود: تا پایان سال 95 شاهد پهلوگیری كشتی های سوپر پاناماكس در این بندر خواهیم بود.
سیاوش رضوانی گفت: از هر نوع سرمایه گذاری تجار در بندر چابهار استقبال می كنیم.
چابهار در 700 كیلومتری جنوب زاهدان مركز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
3043/3042/6081/ 1650