ارومیه- ایرنا- رئیس شورای هماهنگی ستاد بحران شهرستان چالدران گفت: بر اثر بارش سنگین برف و كولاك شدید، راه ارتباطی 95 روستای این شهرستان شمالی استان آذربایجان غربی بسته شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، كریم حسین زاده شامگاه روز جمعه در بازدید از عملیات برفروبی و نمك پاشی در محورهای ارتباطی اصلی شهرستان چالدران اظهار كرد: بارش سنگین برف كه از دیشب آغاز شده و همچنان ادامه دارد، موجب مسدود شدن راه ارتباطی 95 روستا در این شهرستان شده است.
وی افزود: محورهای اصلی شهرستان چالدران در حال حاضر باز بوده و راهداران در تلاش هستند تا راه های ارتباطی روستاهای مسدود شده را بازگشایی كنند.
حسین زاده همچنین گفت: بارش سنگین برف كه از شب گذشته شروع و امروز هم با شدت ادامه دارد، شهرستان چالدران را كاملا سفیدپوش كرده به طوری كه میزان بارش در سطح شهر به بیش از 30 سانتیمتر و در ارتفاعات نیز افزون بر 90 سانتیمتر رسیده است.
فرماندار چالدران اضافه كرد: هم اكنون با تلاش شش اكیب راهداری با 14 نفر نیروی انسانی و ماشین آلات برف روبی تمامی محورهای اصلی بازگشائی و نمك پاشی شده و رفت و آمد در آن ها با كندی و با زنجیر چرخ جریان دارد.
وی افزود: با توجه به بارش سنگین برف و لغزنده بودن سطح جاده های اصلی و مسدود شدن راه های روستائی، به تمامی رانندگانی كه قصد سفر به شهرستان چالدران دارند، توصیه می شود در صورت نداشتن كار ضروری از سفر به این شهرستان خودداری كنند و در صورت سفر مجهز به وسایل گرما زا و زنجیر چرخ باشند.
همچنین گزارش رسیده از روابط عمومی اداره كل آمورش و پرورش آذربایجان غربی حالی است كه بر اثر بارش سنگین برف، كولاك و برودت هوا، تمامی مقاطع تحصیلی شهرهای خوی، چالدران، ماكو، پلدشت، شوط و چایپاره در نوبت صبح و بعد از ظهر روز شنبه تعطیل بوده و همچنین امتحانات نهایی سوم متوسطه و پیش دانشگاهی شهرستان چالدران و ماكو لغو شده است.
گزارش دریافتی از فرماندهی پلیس راه آذربایجان غربی نیز حاكی است كه به علت وجود مه غلیظ و بارش سنگین برف در گردنه های ارتباطی شهرستان های شمال استان، تردد در محورهای خوی ـ سلماس، خوی ـ چالدران، خوی ـ چایپاره و خوی ـ ماكو با كندی و با زنجیر چرخ امكانپذیر است.
اداره هواشناسی شهرستان خوی نیز اعلام كرده است كه وضع هوای شهرهای شمال استان در 24 ساعت آینده ابری، نیمه ابری و همراه با وزش تند باد و بارش برف همراه خواهد بود.
در 24 ساعت گذشته شهرستان چالدران با هشت درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین شهرستان شمال استان آذربایجان غربی بود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، بارش برف همچنان در تمامی شهرهای شمالی استان آذربایجان غربی ادامه دارد.
شبك **7128 **1917