زنجان - ايرنا - رئيس هيات ورزش پروش اندام و بدنسازي استان زنجان گفت: ورزشكاران اين رشته ورزشي زنجان با حضور توانمند در رقابت هاي كشوري موفق به كسب 60 نشان و 17 جام قهرماني و يك نشان آسيايي شدند.

مهران زرگري روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: حامد تقي زاده نصيري از ورزشكاران شاخص و شايسته زنجان در مسابقات پاورليفتينگ (پرس سينه بدون لوازم) آسيايي كه از 23 تا 30 آذر امسال در ازبكستان برگزار شد موفق به كسب مدال نقره گرديد كه اين نشان از توانمندي اين رشته ورزشي زنجان است.
وي با بيان اينكه اين ورزشكار زنجان با هزينه شخصي و پرداخت 80 ميليون ريال به اين رقابت ها اعزام شد، حمايت مالي از اين رشته ورزشي زنجان را لازم و ضروري دانست و اظهار كرد: انتظار مي رود بخشي از هزينه هاي اين ورزشكار كه براي استان و كشور فخرآفرين شده است از سوي مسئولان ذيربط اين استان تامين شود.
زرگري افزود: اگر از اين هيات حمايت هاي مالي مناسب صورت گيرد به حتم مي توان ورزشكاران شاخص و توانمندي را تربيت و به رقابت هاي قهرماني كشور و بين المللي اعزام كرد تا فخرآفريني كنند.
رئيس هيات پرورش اندام و بدنسازي استان زنجان به نشست سالانه اين هيات اشاره كرد و گفت: در اين نشست كه دهم دي جاري برگزار شد از همكاري خوب فدراسيون اين رشته ورزشي، اداره كل ورزش و جوانان، رسانه ها و مديران باشگاه هاي استان زنجان قدرداني شد.
زرگري به عملكرد اين هيات در طول يك سال اخير اشاره كرد و افزود: در اين مدت 9 مورد مسابقات استاني برگزار و شش مورد نيز اعزام به رقابت هاي قهرماني كشور صورت گرفت و تا پايان سالجاري نيز تمام برنامه هاي ارائه شده در قالب تقويم ورزشي به مرحله اجرا درخواهد آمد.
وي به فعاليت هاي فرهنگي اين هيات در طي اين مدت اشاره و اظهار كرد: عيادت از خانه سالمندان نرگس خرمدره به مناسبت بزرگداشت روز زن، برگزاري مراسم جشن امامت و ولايت در تالار شقايق تيپ 216 مستقل زنجان با حضور پيشكسوتان، مربيان و مديران باشگاه هاي استان زنجان، بزرگداشت ياد و خاطره بيت الله عباسپور از اسطوره هاي ورزش پرورش اندام ايران و جهان در محل امام زاده سيدابراهيم (ع)، ديدار با خانواده شهدا در طول هفته دفاع مقدس و برگزاري مراسم سوگواري براي سالار و سرور شهيدان، ازجمله برنامه هاي فرهنگي اين هيات در سالجاري بود.
زرگري با بيان اينكه در بخش آموزش نيز چهار مورد سمينار تخصصي و دو مورد كلاس مربيگري درجه سه بانوان و مردان برگزار شد افزود: انتصاب رئيسان هيات پرورش اندام و بدنسازي شهرستان ها، برگزاري مجمع سالانه هيات، شركت در مجمع سالانه فدراسيون، بازديد از 48 باشگاه فعال به صورت محسوس و نامحسوس از ديگر فعاليت هاي اين هيات از ابتداي سال تاكنون است.
597/6085