اردبیل-ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پارس آباد با ابراز رضایت از فعالیت و عملكرد انجمن حمایت زندانیان این شهرستان گفت: تا كنون زمینه آزادسازی بیش از 40زندانی آبرومند و جرایم غیر عمد را فراهم كرده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا رحیم گلزاده در جریان بازدید مدیر كل بازرسی و معاونت حقوق شهروندی اداره كل دادگستری استان اردبیل از بازداشتگاه و مركز اشتغال و حرفه آموزی پارس آباد مغان افزود: این انجمن در بهمن 93 تاسیس یافته و تاكنون اقدام های قابل توجهی درحمایت از زندانیان و خانواهآنها انجام داده است.
وی به ضرورت اشتغال و حرفه آموزی زندانیان اشاره كرد و ادامه داد: اشتغال مددجویان بسیاری از مشكلات جامعه را حل می كند .
وی اضافه كرد: توسعه و گسترش فعالیت های اشتغال و حرفه آموزی در سطح زندان و بازداشتگاه می تواند زمینه بازگشت سالم و همچنین بازسازی شخصیتی زندانیان را فراهم آورد.
وی با اشاره به قابلیت ها و ظرفیت های بالای كشت و صنعت های مغان و پارس در اشتغال مددجویان اظهار كرد: مددجویان بازداشتگاه و مركز اشتغال و حرفه آموزی پارس آباد مغان در قالب تفاهم نامه ای كه با شركت كشت و صنعت مغان منعقد شده در مزارع این شركت مشغول فعالیتهای كشاورزی از جمله كود دهی،مخلوط كشی،تاسل كشی ذرت ،پنبه چینی و برداشت زیتون هستند.
به گفته وی، تعدادی از مددجویان نیز در كارگاه های اشتغال و حرفه آموزی از جمله كارگاه های بلوك زنی،قالیبافی و پرورش شتر مرغ مشغول كار و تلاش هستند.
در این بازدید، رضایی مدیر كل بازرسی استان و نجفی معاونت حقوق شهروندی دادگستری كل استان از نزدیك در جریان نحوه اشتغال، مشكلات مددجویان و وضعیت اشتغال آنان قرار گرفتند.
پارس آباد مغان در شمال استان اردبیل و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
7121/6016