بیروت – ایرنا – دكتر « حسن قاضی زاده هاشمی» وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه در پایان سفر سه روز به لبنان و سوریه، شامگاه جمعه (به وقت محلی) بیروت را به مقصد تهران ترك كردند.

به گزارش ایرنا، مقاماتی از وزارت بهداشت لبنان و محمد فتحعلی سفیر جمهوری اسلامی ایران ، دكتر هاشمی و هیات همراه را در فرودگاه بین المللی بیروت بدرقه كردند.
براساس این گزارش، وزیر بهداشت و درمان صبح چهارشنبه گذشته در پاسخ به دعوت وائل ابوفاعورهمتای لبنانی و در راس هیاتی از مقامات ارشد وزارت بهداشت و درمان و سرمایه گذاران و جمعی از سرمایه گذاران و مدیران ارشد شركت های ایرانی حوزه غذا ، دارو و تجهیزات پزشكی وارد بیروت پایتخت لبنان شد.
دكتررسول دیناروند معاون وزیر و رئیس سازمان غدا و دارو، دكتر سید محمد هادی ایازی قائم مقام وزیر در امور مشاركت های اجتماعی و سازمان های مردم نهاد، دكتر عباس زارع نژاد مشاور وزیر و مركز روابط عمومی و اطلاع رسانی ، دكتر محمد اسدی لاری مدیركل امور بین الملل در این سفر همراهی كردند.
وزیر بهداشت در لبنان با نبیه بری رئیس مجلس، تمام سلام نخست وزیر، سیدحسن نصرالله دبیركل حزب الله، حسین الحاج حسن وزیر صنعت، وائل ابوفاعور وزیر بهداشت لبنان دیدار و گفت وگو و در نشستی با بیش از 40 تن از فعالان حوزه دارو و پزشكی و اعضای سندیكاهای مرتبط راه های همكاری های دوجانبه را بررسی كرد.
بازدید از بیمارستان رسول اعظم (ص) در ضاحیه جنوبی بیروت و بیمارستان شهید راغب حرب در شهر نبطیه در جنوب لبنان ، ادای احترام به شهدای مقاومت لبنان با حضور در روضه الشهیدین از دیگر برنامه های سفر دكتر هاشمی به لبنان بود.
به گزارش ایرنا ، وزیر بهداشت و هیات بلندپایه همراه او صبح روز(پنجشنبه) هم از طریق مرز زمینی مصنع – جدیده وارد سوریه شدند و با وائل الحلقی نخست وزیر، نزار الیازجی وزیر بهداشت و محمد عامر الماردینی وزیر آموزش عالی سوریه دیدار و گفت وگو كردند و شامگاه پنجشنبه به بیروت بازگشتند.
محمدرضا شیبانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه ، وزیر بهداشت را در سفر به این كشور و ملاقات ها همراهی كرد.
دكتر هاشمی و هیات همراه وی با وجود ضیق وقت و فشرده بودن برنامه ها با حضور در این مراقد مطهر و اقامه نماز برای پیروزی و موفقیت مسلمانان جهان دعا كردند.
وی همچنین با زائرانی كه در مراقد مطهر حضرت زینب و حضرت رقیه ( سلام الله علیهما) حضور داشتند، با گرمی و صمیمت سخن گفت.
هیات ایرانی همچنین در ضیافت شامی كه وزیر بهداشت سوریه ترتیب داد، شركت كرد.
خاورم ** 1324