تهران-ایرنا-معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از اتمام كار جمع آوری كارتن خوابها در محله هرندی پایتخت خبر داد و گفت: با توجه به موفقیت طرح در منطقه مزبور از آن در سایرنقاط شهر تهران استفاده می شود.

حجت الاسلام میثم امرودی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: محله هرندی بطوركامل پاكسازی شده و اكنون هیچ مورد كارتن خوابی در این منطقه وجود ندارد.
وی گفت: در طرح جمع آوری كارتن خوابها از محله هرندی و سایر نقاط پایتخت سه هزار نفر از مردان و 500 نفر از زنان كارتن خواب، معتاد و متجاهر جمع آوری شدند.
امرودی خاطرنشان كرد كه طرح جمع آوری كارتن خواب ها در سطح شهر تهران مرحله به مرحله انجام می شود كه در مرحله بعدی نیز پیش بینی می شود دو هزار تا سه هزار نفر معتاد و كارتن خواب متجاهر در سایر نقاط شهر تهران با همكاری نیروی انتظامی جمع آوری شوند.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران افزود: زنان كارتن خواب در سطح تهران پس از جمع آوری به مراكز و كمپ های ترك اعتیاد منتقل شدند و با توجه به دیدار كارشناسان از این مراكز روند بهبودی این افراد قابل توجه است.
وی با بیان اینكه ترك اعتیاد تنها مشكل جسمی نیست افزود: بیشتر معتادان از لحاظ ذهنی و روحی درگیر اعتیاد به مواد مخدر هستند و براساس ارتباط مددكاران اجتماعی و مشاوران تربیتی با افراد آسیب دیده، این افراد نسبت به دفعات گذشته علاقه مندی بیشتری به ترك دارند.
معاون شهردار تهران با اشاره به توانمندسازی و تثبیت سلامت معتادان بهبود یافته در مراكز توانمندسازی و كارآفرینی بهاران گفت: 44 مركز بهاران با ظرفیت 400 نفر در سطح تهران راه اندازی خواهد شد كه از این تعداد تاكنون 32 مركز تجهیز شدند.
امرودی افزود: برای نگهداری افرادی كه معتاد نبوده اما كارتن خواب و بی خانمان هستند و در سطح شهر تهران تردد می كنند، مددسرهایی در نظر گرفته شده كه نخستین مددسرا ویژه بانوان نیز آذرماه سال جاری در منطقه 22 افتتاح شد.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ابراز امیدواری كرد كه با همكاری نیروی انتظامی، سازمان بهزیستی و سازمان ها و مسئولان مربوطه، طرح جمع آوری كارتن خواب های پایتخت و استقرار این افراد برحسب نیاز در كمپ های و مراكز ترك اعتیاد، سامانسراها و مددسرا و مراكز بهاران به صورت كامل اجرا شود تا دیگر شاهد حضور فرد معتاد و كارتن خواب در سطح تهران نباشیم.
تهرام/7245/1831