تهران - ایرنا - مرحله نیمه نهایی مسابقات والیبال انتخابی المپیك 2016 در منطقه اروپا به پایان رسید و تیم های روسیه و فرانسه به دیدار نهایی و كسب سهمیه المپیك راه یافتند.

به گزارش ایرنا، مرحله نیمه نهایی مسابقات والیبال انتخابی المپیك 2016 در منطقه اروپا شنبه شب با دو دیدار در برلین پایتخت آلمان پیگیری شد.
در دیدار نخست تیم ملی والیبال روسیه قهرمان المپیك 2012 لندن سه بر یك آلمان میزبان این رقابت ها را شكست داد و به عنوان تیم نخست راهی دیدار نهایی این رقابت ها شد. ژرمن ها در ست نخست این مسابقه 33 بر 31 به پیروزی رسیدند اما در ست های دوم تا چهارم به ترتیب با امتیازهای 25 بر 22، 25 بر 19 و 26 بر 24 مغلوب حریف قدرتمند خود شدند تا بخت نخست صعود به المپیك را از دست بدهند.
در دیگر دیدار این مرحله تیم ملی والیبال فرانسه قهرمان لیگ جهانی 2015 كه دوران درخشانی را پست سر می گذارد، موفق به شكست سه بر صفر لهستان شد تا شاگردان آنتیگا سرمربی تیم ملی والیبال لهستان همانند جام جهانی ژاپن در یك قدمی المپیك از صعود مستقم ناامید شوند.
ملی پوشان فرانسه در سه ست متوالی و با امتیازهای 29 بر 27، 32 بر 30 و 25 بر 20 به پیروزی رسیدند تا راهی دیدار نهایی شوند و یك گام دیگر تا ریو فاصله داشته باشند.
مرحله نهایی این رقابت ها امروز (یكشنبه) با دو دیدار در برلین پیگیری خواهد شد تا دو تیم روسیه و فرانسه برای یك سهمیه مستقیم المپیك مبارزه كنند و تیم های لهستان و آلمان نیز برای یك سهمیه مسابقات انتخابی ژاپن به مصاف یكدیگر بروند.
قهرمان این رقابت ها سهمیه مستقیم المپیك به دست می آورد و تیم های دوم و سوم به رقابت های انتخابی المپیك در ژاپن راه خواهند یافت.
تاكنون كسب سهمیه تیم های آمریكا، ایتالیا و آرژانتین برای المپیك ریو قطعی شده است و تیم ملی والیبال برزیل نیز به عنوان میزبان چهارمین تیم این رقابت ها خواهد بود.
تیم ملی والیبال ایران نیز اردیبهشت ماه سال آینده در مسابقات انتخابی ژاپن كه با حضور هشت تیم برگزار می شود، آخرین فرصت برای كسب سهمیه المپیك خواهد داشت.
ورزشی(1379)**1751/1547