دزفول - ايرنا - معاون استاندار و فرماندار ويژه دزفول گفت:آيين اربعين حسيني دزفول با شكوه و ويژگي هاي خاص خود ظرفيت ثبت ملي به عنوان ميراث معنوي را دارد.

مراسم اربعين حسيني دزفول هر ساله با عنوان راهپيمايي حرم تا حرم از آستان سبزقبا(ع) تا بقعه محمدابن جعفر(ع) اين شهر با حضور خيل عاشقان اباعبدالله الحسين(ع) برگزار مي شود.
به گزارش ايرنا حبيب اله آصفي روز دوشنبه در نشست شوراي فرهنگ عمومي دزفول افزود: پيشنهاد ثبت ملي مراسم اربعين دزفول به اداره كل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري خوزستان ارايه شده است.
وي اظهار كرد:مقدمات لازم براي ثبت ملي اين آيين فراهم شده و اطلاعات لازم نيز در اين راستا جمع آوري شده است.
آصفي در ادامه به ظرفيت هاي بي شمار شهرستان دزفول اشاره كرد و گفت:دزفول با ظرفيت هاي فراوان بايد بهتر ديده شود و اين مطالبه مردم دزفول از مسوولان كشوري و مديران استان خوزستان مي باشد.
وي با تاكيد بر معرفي ظرفيت هاي دزفول در بخش هاي مختلف اظهار كرد:دزفول در بسياري از بخش ها داراي ظرفيت هايي بي شماري است كه بعضا به درستي معرفي نشده و مغفول مانده اند.
معاون استاندار خوزستان به فعاليت تشكل هاي مختلف مردمي در دزفول اشاره كرد و گفت: خيرين دزفول از دير باز در اجراي كارها و خدمات عام المنفعه و خيرخواهانه پيشگام بوده و از بسياري از شهرهاي بزرگ كشور نيز جلوتر مي باشند.
وي از عملكرد دستگاههاي اجرايي و نهادهاي مردمي در ايام اربعين حسيني در مرز چذابه تجليل كرد و گفت:خدمات موكب دزفول به زائران اربعين حسيني فرا استاني بوده چرا كه مردم با عشق به امام حسين(ع) پاي كار آمدند.
6068