تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵

تهران-ایرنا- مسئولان جشنواره فیلم برلین 2016 فهرستی جدید از 9 فیلم را به جمع نامزدهای خرس طلای بهترین فیلم این رویداد سینمایی اضافه كردند تا تعداد آثار ایرانی پذیرفته شده به 3 فیلم برسد.

به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا از وب‌سایت جشنواره برلین، بر این اساس «نامه‌هایی از جنگ» ساخته ایوو فریرا (پرتغال)، «اژدها وارد می‌شود» ساخته مانی حقیقی (ایران)، مستند «آتش در دریا» به كارگردانی جیانفرانكو روسی (ایتالیا و فرانسه)، «لالایی برای یك راز غم انگیز»، «كمیون» ساخته جدید توماس وینتربرگ (دانمارك، سوئد و هلند)، «چیزهایی كه می‌آید» به كارگردانی میا هنسن لاو (فرانسه، آلمان)، «17 سالگی» ساخته آندره تشین (فرانسه)،‌ «مرگ در سارایوو» ساخته دنیس تانویچ (فرانسه و بوسنی هرزگوین) و «ایالات متحده عشق» از توماس واسیلفسكی 9 فیلم اضافه شده به بخش رقابتی شصت و ششمین جشنواره فیلم برلین هستند.
بنا بر این گزارش پیش از این نیز «نابغه» اولین تجربه بلند سینمایی مایكل گرندج كارگردان سرشناس تئاتر انگلیس، «ویژه نیمه شب» ساخته جف نیكلز، «روزهای صفر» به كارگردانی الكس گیبنی، «تنها در برلین» ساخته وینسنت پرز كارگردان فرانسوی و درام كانادایی «بوریس بدون بئاتریس» ساخته دنیس كوته به عنوان فیلم‌های بخش رقابتی جشنواره برلین 2016 معرفی شده بودند.
همچنین امسال فیلم مستند «رویای دم صبح» به كارگردانی مهرداد اسكویی و فیلم داستانی «والدراما» ساخته عباس امینی به تهیه‌كنندگی مجید برزگر نیز برای بخش «نسل نو» شصت و ششمین دوره جشنواره برلین انتخاب شده است. این بخش موضوعاتی برای گروه سنی جوان و نوجوان را مدنظر قرار دارد.
مستند «رویای دم صبح» برای اولین بار در جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت رونمایی شد كه روایتی از زندگی هفت دختر در كانون اصلاح و تربیت شهر تهران است.
فیلم «اژدها وارد می‌شود» كه در قشم و بخشی از آن در تهران فیلمبرداری شده است به نویسندگی، كارگردانی و تهیه‌كنندگی مانی حقیقی ساخته شده است.
بازیگران اصلی این فیلم، امیر جدیدی، همایون غنی‌زاده، احسان گودرزی، نادر فلاح، علی باقری و كیانا تجمل هستند.
مانی حقیقی پیش از این ساخت فیلم‌های چون «كارگران مشغول كارند» ،«آبادان» ، «كنعان» ، «پذیرایی ساده» و... را در كارنامه هنری‌اش دارد.
شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم برلین از تاریخ 11 فوریه (22 بهمن) با حضور مریل استریب بازیگر برنده سه جایزه اسكار هالیوودی در راس هیات داوران با نمایش فیلم «درود بر سزار» ساخته جدید برادران كوئن آغاز به كار می‌كند و تا 21 فوریه (دوم اسفند) ادامه خواهد داشت.
فراهنگ**9246**1569