تهران-ایرنا- شرف غالب لقمان سخنگوی ارتش یمن با تاكید بر اینكه برخی ادعا دارند كه در حال حاضر راه حل نظامی تنها راه حل پایان دادن به درگیری در یمن می باشد، گفت: ما خواستار مذاكره با تصمیم گیرنده اصلی یعنی عربستان هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تعز آنلاین، شرف غالب لقمان علت شكست راه حل سیاسی در پایان دادن به درگیری های یمن را عدم حضور عربستان تصمیم گیرنده اصلی جنگ در یمن در مذاكرات صلح دانست و گفت: كسانی در مذاكرات حاضر می شوند (عوامل منصور هادی) كه از خود هیچ اراده ای ندارند و نمی توانند تصمیم بگیرند و این مناسب نیست.
وی افزود: مادام كه مذاكره جدی صورت نگرفته است راه حل نظامی ادامه خواهد داشت و این در حالی است كه ما آمادگی هرگونه مذاكرات را داریم.
لقمان ضمن رد مداخلات منطقه ای و بین المللی در بحران یمن اعلام كرد كه با هرگونه مداخله خارجی چه از سوی ایران باشد و یا ریاض یا آمریكا مخالف هستیم زیرا یمنی ها به تنهایی قادر به حل مشكلات خود هستند.
سازمان ملل سه شنبه گذشته بدون تعیین تاریخ جدید مذاكرات یمنی - یمنی اعلام كرد كه مذاكرات سیاسی یمن كه قرار بود 15 ژانویه (دی) برگزار شود به تاخیر افتاد.
جنبش انصار الله و علی عبدالله صالح حضور در مذاكرات صلح با عوامل عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن را مشروط به توقف تجاوز نظامی عربستان و هم پیمانانش اعلام كرده اند.
عربستان با ائتلاف 9 كشور عربی منطقه و با همراهی آمریكا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز كرد تا «عبد ربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این كشور را به حاكمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی كه امنیت شهرهای این كشور را تأمین می كنند، جلوگیری كند.
براثر این حملات، تاكنون هزاران یمنی از جمله زنان و كودكان شهید و یا زخمی شده و ده ها هزار نفر نیز آواره و80 درصد تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این كشور ویران شده است.
خاورم×× 1453/1275