تهران - ایرنا - مراسم تقدیر و رونمایی از تندیس دكتر عباس شیبانی امروز (پنجشنبه) با حضور جامعه ی پزشكی و جمعی از مسئولان وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی و بهداشت، درمان و آموزش پزشكی برگزار شد .

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی ایرنا ؛ این مراسم كه تالار قلم كتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران میزبان آن بود ؛ شماری از شخصیت های علمی - فرهنگی و سیاسی كشور در توصیف ویژگی های انسانی این عالم فرزانه خاطراتی بیان كردند.
دكتر شیبانی پزشك 84 ساله كه هم اكنون عضو شورای شهر تهران است در كارنامه علمی و سیاسی خود مسئولیت هایی چون چهار دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی ، وزیر كشاورزی ، رییس دانشگاه تهران ، نماینده مجلس خبرگان رهبری و عضوشورای انقلاب را دارد
حجت الاسلام محمود دعایی نماینده ولی فقیه و مدیرمسئول روزنامه اطلاعات با اشاره به سابقه آشنایی خود با دكتر شیبانی در سال های اولیه دهه 40 خورشیدی گفت: ایشان جزو معدود افراد غیر روحانی بود كه عصر برخی روزها برای دیدن دوستانشان به حجره كرمانی ها در مدرسه فیضیه قم می آمدو آشنایی من با ایشان از آنجا آغاز شد.
مدیرمسئول روزنامه اطلاعات به حادثه هفتم تیر و شهادت چهار تن از نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اشاره كرد و گفت كه پس از این واقعه وی و دكتر شیبانی بمدت پنج دوره با یكدیگر در مجلس در كسوت نمایندگی مردم تهران همكار شدند و در این مدت ساده زیستی و بی نیازی وی به دنیا از مهمترین ویژگی های متمایزكننده از سایرین بود.
نماینده ولی فقیه در موسسه اطلاعات تصریح كرد كه ساده زیستی و پرهیز از دنیا بحدی در شیبانی بود كه حتی در طول دوران 20 ساله نمایندگی مجلس شخصی به یاد ندارد كه وی حتی از امكانات اولیه مانند غذاخوری نمایندگان هم استفاده كرده باشد .
در ادامه این مراسم مشاور رییس جمهوری و رییس كتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران هم به عنوان یكی از چندین سخنران این مراسم در توصیف شخصیت دكتر شیبانی گفت: ریشه همه مشكلات موجود شهرما و كشورما در هر زمینه ای كه بررسی كنیم در كم رنگ شدن اخلاق در جامعه امروز است.
سید رضا صالحی امیری شیبانی را نماد اخلاق نامید و گفت: ریشه مشكلات امروز جامعه ما گم شدن اخلاق در روزگار ماست .
وی تصریح كرد: شیبانی نیازمند تجلیل و تكریم نیست و این ما هستیم كه نیازمند درك كردار و منش و شخصیت بزرگانی همچون شیبانی هستیم.
در این مراسم فیلمی هم از نحوه زندگی شخصی دكتر شیبانی پخش شد و شماری از شخصیت های سیاسی ، نظامی ، فرهنگی و علمی كشور در توصیف شخصیت دكتر شیبانی سخنانی بیان كردند كه از آن جمله غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران بود كه به خاطره ای از شهید مرتضی مطهری اشاره كرد و گفت: این شهید بزرگوار به بنده توصیه كرده بودند كه قدر و منزلت و شخصیت دكتر شیبانی را همواره مدنظر داشته باش.
دكتر سید حسن فیروزآبادی رییس ستاد كل نیروهای مسلح هم در جملاتی در وصف دكتر شیبانی گفت: آستانه ورود به راه امام و ذوب شدن در حضرت امام ره ، ذوب شدن در دكتر عباس شیبانی است.
فیروزآبادی كه به دلیل حضور در ماموریتی امكان حضور در این مراسم را نداشت، یكی از معاونانش را مامور شركت در این مراسم كرده بود.
اجتمام **1370**1601**