به گزارش ايرنا از پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، علي عابدزاده درنشست مشترك دست اندركاران صنعت هوانوردي كشور با وزير راه و شهرسازي با اشاره به طرح آزاد سازي قيمت بليت پروازهاي هوايي و شفافيت آن براي مردم، افزود: براساس اين طرح قيمتها برپايه عرضه و تقاضا تعيين ميشود و در اين شرايط بايد دسترسي مردم به خدمات مطلوب حمل و نقل هوايي افزايش يابد.
وي گفت : تأمين سرمايه براي خريد هواپيما نيازمند تسهيلات بانكي است و اكنون صندوق توسعه ملي و بانكها توان وامدهي به اين بخش را ندارند و سوددهي ايرلاينها با ناوگان محدود نيز امكانپذير نيست.
عابد زاده افزود: ايرلاينها در سختترين شرايط در بيش از 30 سال گذشته با وجود تحريمها ،صنعت هوانوردي را اداره كردند و امروز با توجه به شرايط جديد بينالمللي و اجراي آزادسازي ، وضعيت براي فعاليت در مقايسه گذشته ، متفاوت است.
معاون وزير راه و شهرسازي اضافه كرد : لازم است براي اداره صنعت هوانوردي رويكرد جديدي اتخاذ شود و شركتهاي هواپيمايي نبايد بر مبناي استاندارهاي گذشته كه كاربرد ندارد، فعاليت كنند و چنانچه شركتي تصور كند با تعداد محدود هواپيماهاي فعلي ميتواند سوده باشد، تصور غلطي است.
عابدزاده ،ناهمگني در ناوگان برخي ايرلاينها را يادآور شد و گفت : براساس طرح آزادسازي نرخ بليت هواپيما ، با اجراي اين قانون ،بارديگر اقتصاد اين بخش را بايد فعال ساخت .
** دو سوم پروازهاي بينالمللي توسط ايرلاينهاي داخلي
براساس اين گزارش ، محمد خداكرمي معاون عمليات هوانوردي و امور بينالملل سازمان هواپيمايي كشوري نيز گفت: سال گذشته حدود 9 ميليون نفر مسافر از فرودگاههاي كشور به مقاصد بينالمللي اعزام شدند كه دو سوم آن توسط شركتهاي هوايي داخلي انجام شد.
وي گفت: شركتهاي هواپيمايي براي پرواز به اروپا بايد از ساختارهاي ويژه اي برخوردار باشند و اكنون ايران اير و ماهان از اين شرايط برخوردارند.
به گزارش ايرنا، مطابق اجراي طرح آزاد سازي نرخ حمل ونقل هوايي سازمان هواپيمايي كشوري با صدور دستورالعملي قيمت بليت پروازهاي داخلي در 170 مسير را از اوايل آذرماه امسال آزاد كرد تا قيمت بليت در اين مسيرها بر اساس عرضه و تقاضا تعيين شود.
اقتصام ** 1108 ** 1559
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۷
تهران - ايرنا - رئيس سازمان هواپيمايي كشوري پيشنهاد بسياري از شركتهاي سازنده هواپيما به ايران براي فروش را مطرح و گفت :حجم تقاضا در اين بخش بسيار زياد است ،بنابراين در شرايط جديد دوران پسا تحريم و اجراي برجام بايد از فضاي بينالمللي براي توسعه ناوگان هوايي استفاده شود.