بجنورد- ايرنا- مديركل استاندارد خراسان شمالي گفت: صدور گواهينامه پايان كار ساختمان‌‌هاي داراي آسانسور منوط به دريافت تأييديه مذكور از سوي اداره كل استاندارد استان و ارائه آن به شهرداري است.

به گزارش چهارشنبه ايرنا از روابط عمومي اداره كل استاندارد خراسان شمالي، فهيمه مهمان نواز اظهار داشت: تاييديه هاي آسانسور داراي اعتبار يكساله است و در صورت عدم انجام سرويس و نگهداري مستمر از سوي شركت هاي مجاز و عدم بازرسي ادواري ساليانه شركت هاي تاييدصلاحيت شده سازمان ملي استاندارد، مسئوليت حوادث و سوانح احتمالي به عهده مالكان و مديران ساختمان هاي داراي آسانسور و شركت طرف قرارداد سرويس و نگهداري آسانسور است.
وي از صدور 141 تاييديه ايمني و كيفيت آسانسور در 10ماهه امسال خبرداد و افزود: عقد قرارداد نصب و راه اندازي و همچنين سرويس و نگهداري آسانسور تنها با شركت هاي معتبر و دارنده پروانه طراحي مونتاژ آسانسور از سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان مجاز است.
مهمان نواز با اشاره به اينكه، فهرست و مشخصات همه شركت هاي معتبر و دارنده پروانه واحد طراحي و مونتاژ آسانسور و وضعيت فعاليت در سايت سازمان صنعت،معدن و تجارت استان قابل دسترسي است گفت: صدور گواهينامه پايان كار ساختمان‌‌هاي داراي آسانسور منوط به دريافت تأييديه مذكور از سوي اداره كل استاندارد استان و ارائه آن به شهرداري است.
وي تاكيدكرد: مالكان و مديران ساختمان هابايد پيش از اتمام تاييديه ايمني و كيفيت آسانسور براي انجام بازرسي ادواري و تمديد اعتبار تاييديه به اداره كل استاندارد مراجعه كنند.ك/1
7187/1744/