تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸

سنندج- ایرنا- مدیر راهداری اداره كل راه و شهرسازی كردستان با اعلام اینكه اكنون تمام جاده های استان كردستان باز و تردد در آن جریان دارد گفت: به همت عوامل راهداری مسیر سروآباد به اورامان كه شامگاه شنبه به دلیل بارش برف سنگین و كولاك شدید بسته شد امروز یكشنبه بازگشایی گردید.

محمد راشد مدرس گرجی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام اینكه بارش برف و كولاك شدید از شامگاه شنبه در استان آغاز شد افزود: بارش ها اكنون در استان قطع شده و تردد در مسیرهای اصلی، فرعی و روستایی جریان دارد.
او با اعلام اینكه عوامل راهداری در تمام نقاط استان مستقر هستند گفت: در مسیر سروآباد به منطقه اورامان به دلیل وجود گردنه سخت گذر و برف گیر و كولاك خیز 'ژالانه' بستن زنجیر چرخ الزامی است.
به گفته وی در سایر مسیرهای استان كردستان نیازی به بستن زنجیر چرخ نیست.
سازمان هواشناسی آسمان كردستان را در روز یكشنبه ابری و مه آلود همراه با بارش باران از شب بارش برف، وزش باد گاهی شدید با احتمال كولاك برف پیش بینی كرد.
مدرس گرجی به آماده بودن نیروهای راهداری برای برفروبی در جاده های استان اشاره كرد و گفت: برفروبی در جاده های استان با استفاده از ٥٥٠ دستگاه ماشین آلات راهداری شامل ٣٠٠ دستگاه مربوط به حوزه راهداری اداره كل راه و شهرسازی جهت راه های اصلی و فرعی و ٢٥٠ دستگاه بخش خصوصی جهت راه های روستایی در قالب ٨٠ اكیپ و ٦٥٠ پرسنل و ٣٠ راهدارخانه انجام می شود.
در استان كردستان 40 گردنه مهم و 15منطقه با امكان ریزش بهمن به طول هشت تا 10كیلومتر و 16منطقه كولاك گیر به طول 16 كیلومتر وجود دارد.
استان كردستان هفت هزار و 850 كیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد كه هزار و 850كیلومتر آن راه اصلی و فرعی و شش هزار كیلومتر دیگر نیز راه روستایی روستایی است.
3033/1904