تهران-ايرنا- رژيم صهيونيستي ساخت 150 واحد مسكوني جديد در شهركهاي يهودي نشين در كرانه غربي را تاييد كرد.

خبرگزاري فرانسه به نقل ازسخنگوي 'سازمان صلح اكنون 'گزارش داد: وزارت دفاع رژيم صهيونيستي طرح پيشنهادي ساخت اين واحدها را تاييد كرده است و قرار است اين واحدها در نزديكي شهرك يهودي نشين ارييل و شهرك غوش عتصيون ساخته شوند.
رژيم صهيونيستي در يك و سال و نيم اخير براي احيا و گسترش طرح هايي براي ساخت خانه هاي جديد در كرانه باختري تلاش مي كند.
از سال 1967 تا كنون ،بيش از نيم ميليون اسرائيلي در بيش از 120 شهرك‌ صهيونيست‌نشين كه در كرانه باختري و بيت‌المقدس شرقي ساخته شده است ، اسكان يافته اند . در جنگ ژوئن سال 1967 ارتش اسرائيل اراضي فلسطيني غزه ، كرانه باختري و قدس شرقي را اشغال كرد و بلافاصله به ساخت و ساز در اراضي اشغالي فلسطين پرداخت.
شهركها همچون غده هاي سرطاني در اطراف و در عمق اراضي فلسطيني ساخته شدند تا از يكسو مناطق فلسطيني را از هم جدا كنند و از سوي ديگر ميزبان مهاجران صهيونيست شوند. در ادامه توسعه طلبي رژيم صهيونيستي ، احداث شهركها و اتصال آنها به يكديگر ، به تدريج فلسطيني هاي ساكن اراضي اشغالي از خانه هايشان اخراج و بي خانمان شدند تا صهيونيستها جايگزين آنها شوند.
در اعتراض به چنين سياستي ، اتحاديه اروپا سال 2014 با تصويب سياست تنبيهي عليه رژيم صهيونيستي ، راي به تحريم اقتصادي اسرائيل داد و از مقامات اسرائيلي خواست ساخت و ساز در اراضي فلسطيني را متوقف كنند . رژيم صهيونيستي ، اما، در آن هنگام با تصويب چند پروژه شهركسازي در قدس اشغالي ، به اتحاديه اروپا پاسخ منفي داد.
با روي كار امدن كابينه افراطي نتانياهو كه وزيرانش پيشاپيش خواستار الحاق كرانه باختري به اسرائيل شده بودند ، پروژه مصادره اراضي فلسطيني و ساخت شهركهاي جديد صهيونيست نشين در اراضي فلسطين ، ادامه يافته است . سازمان ملل متحد و اتحاديه اروپا كه با همه طرح هاي شهركسازي رژيم صهيونيستي مخالفت مي كنند.
خاورم 6002**1579