به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سید شرف الدین ملك حسینی عصر پنجشنبه در همایش فعالیت های مشترك آموزش و پرورش و حوزه های علمیه مناطق سردسیری شهرستان های بویراحمد و دنا افزود: در بیان مسائل مذهبی برای دانش آموزان كهگیلویه و بویراحمد از قرآن، احادیث و روایات استفاده شود و دارای جذابیت لازم باشد زیرا در این صورت تاثیرگذارتر است.
وی بیان كرد: امروزه دانش آموزان ابزارهای متنوع اطلاع یابی شامل فضای مجازی و شبكه های اجتماعی در اختیار دارند.
ملك حسینی اظهار كرد: روحانیون و مربیان پرورشی مدارس كهگیلویه و بویراحمد با اطلاع كافی از آگاهی های دانش آموزان این استان مطالب و آموزش های لازم در زمینه مسائل دینی را به آنان ارائه داده و به پرسش ها پاسخ دهند.
مدیركل آموزش و پرورش كهگیلویه و بویراحمد نیز در این همایش، گفت: برای ترویج امور مذهبی و مسائل تربیتی در مدارس استان باید احساس نیاز در دانش آموزان ایجاد شود.
هادی زارع پور افزود: چنانچه مسائل تربیتی و امور مذهبی بین دانش آموزان به طور خودجوش بوده و همراه با امر و نهی نباشد بیش از پیش نتیجه بخش خواهد بود.
وی بیان كرد: با وجود كمبود اعتبارات در اداره كل آموزش و پرورش كهگیلویه و بویراحمد فعالیت های مذهبی و فرهنگی ویژه دانش آموزان و یا فرهنگیان این استان دچار ركود نشده و هرگز نیز نخواهد شد.
زارع پور اظهار كرد: اجرای طرحی با نام 'مبین' (مدیریت و برنامه ریزی یاوران نماز) در مدارس كهگیلویه و بویراحمد و با همكاری ستاد اقامه نماز این استان دنبال می شود.
وی عنوان كرد: زنگ نماز به مدت 30 دقیقه در برنامه درسی مدارس كهگیلویه و بویراحمد و با هدف ترویج فرهنگ نماز بین دانش آموزان این استان گنجانده شده است.
در این همایش 110 نفر از امامان جمعه، ائمه جماعات مدارس، مربیان پرورشی مدارس و اعضای كمیته همكاری های مشترك آموزش و پرورش و حوزه های علمیه كهگیلویه و بویراحمد با اهدای لوح سپاس و جوایز ارزنده مورد تجلیل قرار گرفتند.
این همایش یك روزه به همت اداره كل آموزش و پرورش كهگیلویه و بویراحمد و با همكاری ستاد اقامه نماز، حوزه های علمیه و نهادهای فرهنگی استان برگزار شد.
7535/6162
تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲
یاسوج - ایرنا - نماینده ولی فقیه در كهگیلویه و بویراحمد و نماینده مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری گفت: تبلیغ امور دینی در مدارس استان از سوی روحانیون و مربیان پرورشی باید به زبان ساده و همراه با نیازسنجی و اطلاع كامل از نیازهای مذهبی دانش آموزان باشد.