تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۲

مشهد- ایرنا- برخی از پروازهای فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد به دلیل شرایط نامساعد جوی و بارش برف از شامگاه پنجشنبه تاكنون با پنج تا شش ساعت تاخیر انجام شده است.

مدیر روابط عمومی فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد با تایید این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: شش پرواز خروجی از مشهد امروز جمعه با تاخیرهای قابل توجه انجام شد.
حسن جعفری افزود: پرواز تهران - مشهد به شماره 1036 شركت هواپیمایی ماهان كه قرار بود ساعت 22:30 دقیقه پنجشنبه انجام شود با تاخیر حدود پنج ساعت صورت گرفت.
وی افزود: همچنین پرواز مشهد- زنجان به شماره 1090 ماهان نیز با حدود شش ساعت تاخیر ساعت 14:15 امروز جمعه انجام شد.
مدیر روابط عمومی فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد گفت: پرواز مشهد- تهران به شماره 4094 زاگرس نیز با حدود چهار و نیم ساعت تاخیر ساعت 14:13 جمعه فرودگاه مشهد را ترك كرد.
جعفری اظهار كرد: پرواز شركت هواپیمایی آتا به مقصد تهران به شماره 5265 نیز امروز جمعه با بیش از سه ساعت تاخیر ساعت 14:08 و پرواز اصفهان، هواپیمایی ماهان به شماره 1082 نیز با سه ساعت تاخیر ساعت 14 انجام شد.
به گفته وی، پرواز 22:25 شركت هواپیمایی ماهان به مقصد تهران نیز با حدود پنج و نیم ساعت تاخیر چهار بامداد جمعه مشهد را ترك كرد.
مدیر روابط عمومی فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد گفت: طی شب گذشته نیز به دلیل بارش برف و كاهش دید پروازی، برخی از پروازهای ورودی به مشهد برای ساعاتی انجام نشد.
به گفته وی، در جریان بارش برف شامگاه پنجشنبه مشهد دو پرواز ورودی تهران- مشهد هواپیمایی زاگرس به شماره 2245 و پرواز شیراز- مشهد همین شركت با شماره 4053 باطل شد.
وی ادامه داد: از سوی دیگر پرواز ورودی 1037 هواپیمایی ماهان كه قرار بود ساعت 21:20 پنجشنبه انجام شود با بیش از چهار ساعت تاخیر در ساعت 1:14 بامداد جمعه در مشهد به زمین نشست.
وی خاطر نشان كرد: پرواز تهران - مشهد به شماره 6224 شركت هواپیمایی تابان نیز كه قرار بود ساعت 22:10 به مشهد وارد شود، حوالی ساعت 2 بامداد به زمین نشست.
وی تصریح كرد: این تاخیر و لغو برخی از پروازها منجر به بروز تاخیر در پروازهای بعدی خروجی از مشهد شده اشت.
وی با تاكید بر اینكه باند فرودگاه مشهد حتی پس از سانحه شب گذشته هواپیمایی زاگرس فعال بوده است، گفت: مشكلی در انجام پروازها جز كاهش دید پروازی به دلیل شرایط جوی نامساعد وجود نداشته است.
پرواز اصفهان- مشهد شركت هواپیمایی زاگرس شامگاه پنجشنبه هنگام نشستن و ورود بر روی باند فرودگاه مشهد به دلیل لغزندگی باند و شرایط جوی نامساعد دچار سانحه شد.
در این سانحه هیچكدام از 154 مسافر و خدمه این هواپیما آسیبی ندیده اند.
1906/3027/1211/1042