شیراز- ایرنا- رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس گفت: همزمان با گرامیداشت سی و هفتمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، بیش از 40 هزار برنامه در استان فارس اجرا می شود.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد رضایی یكشنبه در جمع خبرنگاران بیان كرد: رویكرد ما در برگزاری برنامه های دهه فجر امسال در فارس، صبغه شادی، مردمی بودن و پرهیز از جناح بندی و كار سیاسی است.
وی افزود: برنامه های امسال ستاد دهه فجر استان فارس در پنج محور برنامه ریزی شده است كه در محور نخست تبلیغات شكلی، تبلیغات شهری و انتشارات در تمام مراكز اداری، تجاری، مساجد، كوچه ها و خیابان ها انجام می شود.
رضایی اظهارداشت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است امسال عكس شهدای انقلاب در شهر نصب و پیام انقلاب اسلامی در قبوض آب و برق در استان گنجانده شود.
وی اضافه كرد: در محور دوم اجرای مسابقات هنری، ورزشی، فرهنگی، مقاله نویسی و كتابخوانی در استان است كه ستاد دهه فجر فارس امسال برای توسعه كتابخوانی كتاب لحظه های انقلاب را برای برگزاری مسابقه در استان اعلام كرده است.
او ادامه داد: در بخش سوم نیز همایش ها و سخنرانی هایی علمی و عمومی با موضوع تبیین و بیان دستاوردهای انقلاب در بیش از پنج هزار مسجد، حسینیه و امامزادگان در این استان اجرا می شود
رضایی محور چهارم برنامه های ستاد دهه فجر استان فارس را برگزار جشن ها و جشنواره ها عنوان كرد و گفت: در یوم الله دهه فجر برنامه هایی جشن با رویكرد شادی و نشاط اجتماعی و سه جشنواره ویژه رای اولی ها ویژه دختران و پسران، جشنواره قرآنی و جشنواره هنر انقلاب در استان اجرا می شود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس محور پنجم برنامه های دهه فجر امسال در استان را برگزاری مراسم های ویژه این ایام از جمله ورود نمادین امام راحل در 12 بهمن و راهپیمایی 22 بهمن در استان اعلام كرد.
او عنوان داشت: مراسم نمادین ورود امام راحل در ساعت 9:33 دقیقه 12 بهمن با برنامه های ویژه ای از جمله نواختن زنگ مدارس، كلیساها و كنیسه ها، قطار شهری و راه آهن، مراكز فرودگاهی و حضور در گلزار شهدا برگزار می شود.
رضایی افزود: این مراسم در شهر شیراز با دو برنامه میثاق مدیران، خانواده شهدا و مردم در گلزار شهدای شیراز و آیین نمادین در سالن شهید دستغیب شیراز با سخنرانی استاندار فارس برگزار خواهد شد.
وی بیان كرد: از دیگر برنامه های مهم در ایام دهه فجر در استان فارس اجرای ویژه برنامه میهمانی لاله ها در راستای تجدید میثاق با شهدا در تمام گلزارهای شهدای استان فارس عصر روز پنجشنبه 15 بهمن ماه برگزار خواهد شد كه در این برنامه گلزار شهدای شیراز توسط یك بالگرد گلباران می شود.
رضایی اظهارداشت: خروجی تمام برنامه های دهه فجر، حضور باشكوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن است كه این راهپیمایی امسال زمینه ساز حضور مردم در انتخابات و پای صندوق های رای خواهد بود.
او اضافه كرد: امسال نیز مانند سنوات گذشته مردم ما در 22 بهمن حماسه دیگری را خلق می كنند .
وی ادامه داد: دهه فجر فرصت مناسبی برای بیان ناگفته های انقلاب اسلامی در بخش های مختلف است كه مسئولان باید بیان و تبیین این مسایل را برای آحاد مردم در دستور كار خود قرار دهند.
رضایی عنوان داشت: در اجرای برنامه های دهه فجر امسال در فارس مقایسه وضعیت قبل و بعد ازانقلاب و دستاوردهای نظام اسلامی بدور از نگاه جناحی و سیاسی در حوزه های خدماتی، گسترش بهداشت عمومی، سواد آموزی، عمران و آبادی در مناطق محروم، توسعه انرژی، شهرسازی، توسعه مجامع علمی، توسعه فرهنگ دینی، توسعه صنایع نظامی حمایت های بیمه ای و سایر بخش ها به عموم مردم ارائه شود.
وی با بیان اینكه خدمات دولت های مختلف در دوران های انقلاب اسلامی با هر اندیشه ای برای مردم بازگو شود گفت: مسایلی از جمله توسعه مشاركت مردمی، ثبات سیاسی و عدم وابستگی سیاست داخلی كشور به هیچ كشور و قدرتی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است كه باید در این دهه برای مردم تبیین و بازگو شود.
وی با بیان اینكه انقلاب اسلامی در محتوای هنر در كشور تغییر ایجاد كرد افزود: برخی فكر می كنند اسلام و انقلاب اسلامی با هنر مخالف است اما این طور نیست بلكه اسلام قالب مشخصی را برای هنر تعیین كرده كه حاوی پیام باشد و جامعه را تعالی ببخشد.
3002 / 1876