زنجان - ايرنا - اداره كل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان زنجان در بيانيه اي به مناسبت فرا رسيدن دهه فجر، آن را مقطع تابناك رهايي ملت مسلمان و قهرمان ايران از سلطه استبداد و استكبار برشمرد.

در اين بيانيه كه تصوير آن روز يكشنبه در اختيار ايرنا مركز زنجان قرار گرفت، آمده است: دهه مبارك فجر انقلاب اسلامي، مقطع تابناك رهايي ملت مسلمان و قهرمان ايران از سلطه ستم شاهاني است كه سال هاي مديدي آزادي اين ملت را به بند كشيده و ضمن غارت سرمايه هاي اقتصادي كشور، هويت اجتماعي و تاريخي اين مرز و بوم را با همدستي بيگانگان مضمحل ساخته و به فراموشي سپرده بودند.
اين بيانيه مي افزايد: دهه فجر، دهه ماندگار در تاريخ پرفراز و نشيب و ايام پايداري و بالندگي ملت بصير و دين باور ايران و روزهاي اوج پيروزي انقلاب اسلامي است كه در بهمن سال 57 با ايثار خون شهدا و مجاهدت هاي كم نظير آحاد مردم نجيب و انقلابي ما شكل گرفته است.
ترديدي نيست كه اين نهضت بزرگ مبتني بر بينش عميق توحيدي و نشات گرفته از قيام و نهضت عاشوراي حسيني است كه قطعاً تا قيام جهاني حضرت مهدي(عج) استمرار خواهدداشت.
اين بيانيه ادامه مي دهد: انقلاب اسلامي به رهبري امام امت خميني كبير(ره)، رساترين فرياد تاريخ انقلاب ها به شمار مي رود و همگان شاهد هستيم كه اينك به يمن آن صبر و استقامت و مبارزه هاي حق طلبانه و پيروي از رهنمودهاي عزتمند و حكيمانه معمار بزرگ انقلاب امام خميني(ره)و رهبر معظم انقلاب در سال هاي پرتلاطم قبل و بعد از پيروزي، صاحب اقتدار و عزت عظيمي شده ايم كه مستكبران شرق و غرب عالم بالاخص آمريكاي جهان خوار را به وحشت انداخته و چراغ راه مستضعفان و مسلمانان جهان شده است.
اين بيانيه در پايان با دعوت از آحاد و اقشار مختلف استان به ويژه نسل بالنده، شاداب و آينده‌ساز جوان ، براي حضور پرشور و گسترده درآئين‌ها و برنامه هاي گراميداشت دهه مبارك فجر و روز مبارزه ملي با استكبار جهاني و نمايش تجديد ميثاق ملت عزيز ايران با آرمان هاي امام خميني (ره)، شهيدان والا مقام و بيعت مجدد با ولايت فقيه و رهبر حكيم و فرزانه انقلاب اسلامي دعوت كرده است.
7312/6085