گناباد-ايرنا- فرماندار گناباد گفت: در معرفي ظرفيتهاي مختلف اين شهرستان در بخشهاي مذهبي، گردشگري و ميراث فرهنگي در سالهاي گذشته بسيار غفلت شده است.

به گزارش ايرنا محم علي نبي پور روز يكشنبه در نشست كارگروه ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي گناباد گفت: تاكنون نتوانسته ايم با اقدامات مناسب فرهنگي و تبليغي، در معرفي قابليتهاي گردشگري اين شهرستان به مردم ساير نقاط كشور موفق عمل كنيم.
وي با بيان اينكه مردم ديگر مناطق و حتي گنابادي هاي ساكن در ديگر نقاط كشور، شناخت كافي از قابليت هاي گردشگري اين شهرستان ندارند، از اين مساله به عنوان يك ضعف مهم گردشگري ياد كرد.
وي گفت: به دليل فقدان توجه مناسب نسبت به اين مساله، مسافران و گردشگران تنها از محورهاي مواصلاتي گناباد براي عزيمت به ساير نقاط خراسان رضوي و كشور بهره مي گيرند اما توجهي به بازديد از جاذبه هاي گردشگري اين شهرستان ندارند.
وي اظهار داشت: گناباد از ظرفيتهاي بسياري در زمينه هاي مختلف گردشگري، ميراث فرهنگي، تاريخي و مذهبي برخوردار است كه در صورت بازشناسي و معرفي اين قابليتها مي تواند به عنوان يكي از نقاط هدف گردشگري در خراسان رضوي و از جمله جنوب اين استان، بويژه در ايام نوروز، پذيراي خيل مسافران و گرشگران باشد.
نبي پور تاكيد كرد: علاوه بر نصب تابلوها براي معرفي آثار گردشگري و تاريخي شهرستان گناباد، بايد از ظرفيت خاص فضاي مجازي و كانالهاي خبري به اين منظور حداكثر استفاده را برد.
وي افزود: بايد با اقدامات فرهنگي و تبليغي، به گونه اي جذابيتهاي گردشگري اين شهرستان افزايش يابد كه مسافران بازديد از ميراث فرهنگي و تاريخي گناباد را جزو برنامه هاي سفر خود قرار دهند.
فرماندار گناباد گفت: هر اندازه اهتمام بيشتري در معرفي پتانسيلها و قابليتهاي گردشگري گناباد صورت گيرد، در زمانهايي مانند عيد نوروز و مناسبتهاي مختلف شاهد موفقيت بيشتري در جذب گردشگر خواهيم بود.
شهرستان گناباد داراي 250 اثر تاريخي و معنوي است كه از اين تعداد 142 اثر به ثبت آثار ملي رسيده است.
چهار موزه باستانشناسي، مردم شناسي، آب و موزه روستايي زعفران هم در گناباد براي بازديد علاقه مندان دائر است.
وجود 17 امامزاده از ديگر ظرفيتهاي مهم معنوي و مذهبي شهرستان گناباد محسوب مي شود.
شهرستان 85 هزار نفري گناباد در فاصله 287 كيلومتري مشهد و در جنوبي ترين نقطه استان خراسان رضوي قرار دارد و به دليل قرار گرفتن در مسير سه استان خراسان جنوبي، يزد و خراسان رضوي، سالانه دهها هزار نفر از منطقه گذر مي كنند.
2095/5132