زاهدان- ايرنا- مديركل كانون پرورش فكري و مسئول كميته كودك و نوجوان ستاد دهه فجر سيستان و بلوچستان گفت:980 برنامه فرهنگي، ادبي و هنري براي اجرا در سي و هفتمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي در استان تدارك ديده شده است.

به گزارش ايرنا حسن معزي روز يكشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نواختن زنگ گلبانگ انقلاب، برپايي نمايشگاه فروش محصولات كودكان و مربيان عضو كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در راستاي حمايت از بيماران خاص، برگزاري كارگاه سيار روز شمار انقلاب و استفاده از خدمات كتابخانه سيار كودك ويژه مناطق روستايي و حاشيه شهرهاي استان براي نخستين بار، افتتاح نمايشگاه آثار تجسمي، جشن بادبادك ها و قرائت 37 وصيت نامه شهيد نوجوان استان از جمله برنامه هاي در نظر گرفته شده اين ايام است.
وي ادامه داد: همچنين برپايي همايش حجاب برتر ويژه كودكان و نوجوانان، اجراي نمايش عروسكي و برگزاري جشنواره هاي مختلف از ديگر برنامه هاي دهه مبارك فجر در سيستان و بلوچستان است.
مديركل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان سيستان و بلوچستان تصريح كرد: به منظور آشناسازي كودكان و نوجوانان با آرمان‌ها و اهداف نظام جمهوري اسلامي و معرفي خدمات آن اين نهاد برنامه خود را با سه ويژگي شادي آفريني، جذابيت و اثربخشي برنامه ريزي كرده به طوري كه پيش بيني مي شود 100 هزار كودك از اين برنامه استفاده كنند.
معزي خاطر نشان كرد: هم اينك 32 هزار كودك و نوجوان سستان و بلوچستان با عضويت در 26 مركز ثابت و يك مركز پستي از برنامه هاي آموزشي و تربيتي اين نهاد فرهنگي استفاده مي كنند.
وي ادامه داد: با توجه به نياز استان راه اندازي چهار مركز ديگر كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در شهرستان هاي زاهدان، سيب وسوران، قصرقند و مهرستان در دستور كار قرار گرفته كه تا پايان سال 95 به بهره برداري مي رسند.
وي خاطر نشان كرد: مخاطبان كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان كه در سنين هفت تا 17 سال هستند با عضويت در اين نهاد از فعاليت هاي فرهنگي، هنري، ادبي، علمي و ديني بهره مند مي شوند.
7316 / 6081