ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان غربی گفت: 320 پروژه عمرانی و 104 طرح تولیدی دهه فجر امسال در این استان به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی، قربانعلی سعادت عصر دوشنبه در یك گفت و گوی خبری افزود: ارزش این پروژه ها به حدود 9 هزار و 500 میلیارد ریال می رسد.
وی با تبریك فرا رسیدن ایام الله دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اضافه كرد: ایام الله دهه فجر، یادآور سلحشوری و مقاومت ملت بزرگ ایران در برابر سران استكبار است همانطور كه امروز نیز در عرصه مذاكرات هسته ای، مستكبران عالم به این مقاومت و تسلیم ناپذیری ملت ایران اعتراف كردند.
وی اظهار كرد: در ایام الله دهه فجر حاكمیت اسلام تثبیت یافت و تجلی اراده اسلامی با هدایت رهبر كبیر انقلاب امام خمینی (ره) به منصه ظهور رسید.
استاندار آذربایجان غربی حكومت جمهوری اسلامی را یك حكومت مردمی دانست و ادامه داد: جمهوری اسلامی بر پایه سه ركن اصلی رهبری، مردم و اعتقادات الهی و دینی تاسیس شده است.
سعادت گفت: امام خمینی (ره) دین مبین اسلام را در ایران احیا و قدرتی را در ایران اسلامی ایجاد كردند كه قدرت های زمانه خود اعم از قدرتهای غربی و شرقی را به هراس انداخت.
وی قدرت مردم ایران اسلامی را الهی عنوان كرد و افزود: هیچ یك از مفسران و تحلیلگران و حتی گروه های مبارز مسلح در آن زمان باور نمی‌كردند كه مردم ایران اسلامی با رهبری حضرت امام خمینی(ره) بتوانند انقلاب را به پیروزی برسانند و این نشانگر الهی و اسلامی بودن قدرت این ملت است.
وی اضافه كرد: انقلاب اسلامی وابسته و منتسب به هیچ جریان یا گروه سیاسی نیست و باید این نكته را در نظر داشت كه این انقلاب رهبرش حضرت امام خمینی (ره) و امروز مقام معظم رهبری، لشكرش مردم ایران اسلامی و اندیشه اش اسلام است.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به پروژه های قابل افتتاح در دهه مبارك فجر اظهار كرد: در دهه مبارك فجر پروژه های متعدد فنی، عمرانی و اقتصادی با صرف اعتباری بیش از 9 هزار و 470 میلیارد ریال در كل استان آماده افتتاح و بهره برداری است.
وی ادامه داد: در دهه فجر امسال 320 پروژه عمرانی با اعتبار سه هزار و 210 میلیارد ریال و 104 طرح تولیدی و اقتصادی با اعتبار یك هزار و 850 میلیارد ریال و همچنین 53 پروژه عمرانی نیز كلنگ زنی می شود.
سعادت با اشاره به اینكه بودجه شهرداری‌ها وابسته به دولت نبوده و از محل درآمدهای پروژه‌های اجرا شده آنان هزینه می‌شود، گفت: 71 پروژه عمرانی و خدماتی با اعتبار 2 هزار و 300 میلیارد ریال در 42 شهر استان نیز توسط شهرداری های آذربایجان غربی به بهره برداری می رسد.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به نزدیك تر شدن به روز انتخابات، برگزاری انتخابات در ایران اسلامی را بسیار مهم و تاثیر گذار دانست و افزود: حضور قشرهای مختلف مردم در انتخابات صلابت و اقتدار ایران اسلامی را به دنیا نشان می دهد.
دهه فجر به همراه هفته دولت 2 زمان انتخاب شده توسط دستگاه های اجرایی برای افتتاح رسمی پروژه های عمرانی، اقتصادی و تولیدی در كشور است.
12 تا 22 بهمن بمناسبت پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 دهه فجر نامگذاری شده است.
2077/2093