تهران- ايرنا- بازيگر سينماي ايران گفت: تكرار نقشي كه در فيلم شيار 143 داشتم برايم جذاب بود، اما سعي كردم اين اتفاق نيفتد.

مريلا زارعي روز سه شنبه در گفت و گو با ايرنا اظهار كرد: امسال با سه فيلم گيتا به كارگرداني مسعود مددي، دختر به كارگرداني رضا ميركريمي و باديگارد به كارگرداني ابراهيم حاتمي كيا در جشنواره فيلم فجر شركت كرده ام. در هر سه كار نهايت تلاش خود را كرده ام تا توجه مخاطب را جلب كنم.
وي ادامه داد: در اين سه فيلم سه وجه متفاوت از شخصيت يك زن را بازي كرده ام. در گيتا يك مادر، در دختر يك خواهر و در باديگارد يك همسر هستم.
زارعي گفت: پس از بازي در فيلم سينمايي شيار 143 با وجود اينكه نقش بسيار دلپذيري داشتم اما سعي كردم ديگر آن نقش را تكرار نكنم. هرچند تكرار برخي نقش ها مانند شخصيت الفت در شيار 143 براي من بسيار جذاب است اما سعي كردم اين اتفاق نيفتد و به اين دليل هم بيش از يك سال در هيچ فيلمي بازي نكردم تا فيلمي انتخاب كنم كه به لحاظ ظاهري و شخصيت پردازي شرايط متفاوتي داشته باشد هرچند كه قصه از نظر حسي مناسب طبع من نباشد.
وي خاطرنشان كرد: بازي در نقش مادر به من حس غرور مي دهد كه با وجود اينكه در زندگي واقعي مادر بودن را تجربه نكرده ام، در سينما توانسته ام چنين دغدغه اي براي خودم ايجاد كنم.
اين بازيگر برنده سيمرغ بلورين گفت: در زمينه بازيگري به كار خود به عنوان منتقد نگاه مي كنم. هميشه سعي مي كنم تا جايي كه توان دارم كارم را درست انجام دهم. خيلي علاقه
دارم كه بازيگر باشم به اين معنا كه در نقش هاي مختلف زندگي كنم. دلم مي خواهد در سينما اين وجه زندگي كردن پر رنگ تر باشد. اگر بازيگري فقط لباس نقش را بر تن كرده باشد و از نظر حسي با آن شخصيت ارتباط برقرار نكرده باشد آزارم مي دهد. به خاطر اينكه خودم مخاطب سخت گيري هستم سعي مي كنم كارم را به بهترين شكل انجام دهم.
وي گفت: در سينما بخشي از وجود خودم را پيدا مي كنم. پس از كار كردن در بسياري از فيلم ها آدم متفاوتي مي شوم و تجربياتي به دست مي آورم كه سعي مي كنم در زندگي شخصي خودم از آنها بهره ببرم. بازيگري انتها ندارد و هر فيلمي برايم مانند فيلم اول است كه مي توانم تجربه جديدي به دست بياورم. اميدوارم در پايان دوران كاري ام در قلب مردم جاي داشته باشم.
زارعي خاطرنشان كرد: وقتي در فيلمي بازي مي كنم اصلا به جايزه فكر نمي كنم. اگر بگويم هميشه اينطور بوده ام دروغ گفته ام اما پس از بازي در فيلم درباره الي ديگر به جايزه فكر نكردم زيرا احساس كردم وقتي مخاطب با فيلمي ارتباط برقرار مي كند بزرگترين جايزه است اما اگر اين مسئله با جايزه جشنواره هم همراه باشد مايه خوشحالي ام خواهد بود. اميدوارم كسي جايزه بگيرد كه بيشتر تلاش كرده باشد و با گرفتن جايزه بخشي از خستگي اش برطرف شود.
فراهنگ**2024**1027