همدان - ایرنا - رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی همدان درباره تبلیغات پیش از موعد كاندیداها در فضای مجازی هشدار داد.

سرهنگ اكبرامینی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با نزدیك شدن به روزهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری تعدادی از داوطلبان تبلیغات خود را به صورت مستقیم و غیر مستقیم در شبكه های اجتماعی شروع كرده اند.
وی یادآوری كرد: طبق ماده 56 قانون انتخابات، زمان رسمی برای انجام تبلیغات رسمی نامزدهای انتخاباتی هشت روز پیش از برگزاری انتخابات است و تا 24 ساعت قبل از روز اخذ رای ادامه دارد.
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی همدان تاكید كرد: بر این اساس تمامی نامزدهای انتخاباتی ملزم به رعایت قوانین بویژه در زمینه تبلیغات هستند.
سرهنگ امینی تصریح كرد: فعالیت تبلیغی كاندیداها در فضای مجازی، مصداق تبلیغات زودهنگام است در حالیكه داوطلبان نمایندگی كه قصد حضور در نهاد قانونگزاری را دارند باید در مرحله نخست خود بر مبنای قانون عمل كنند.
وی گفت: بسیاری از این كاندیداها در فضای مجازی حضور ندارند بلكه مشاوران رسانه ای و تبلیغاتی آنها با تشكیل شبكه ها، كانالها و گروه های تلگرامی و دیگر شبكه های اجتماعی مشغول به فعالیت هستند.
وی اضافه كرد: بر این مبنا و با توجه به برگزاری انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در سال جاری اشراف اطلاعاتی در حوزه فضای مجازی اهمیت بسیاری بر مدیریت این فضا در عرصه انتخابات دارد.
وی تاكید كرد: پلیس فتا فعالیت های نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان و طرفداران آنها را در فضای سایبری بطور كامل رصد می كند و مراتب را به مبادی مسئول گزارش می دهد.
انتخابات پنجمین دور مجلس خبرگان و دهمین دور مجلس شورای اسلامی هفتم اسفندماه امسال برگزار می شود.
7526/6993