مشهد - ایرنا - چهارمین المپیاد فرهنگی، ورزشی دانشجویان دختر شاهد و ایثارگر دانشگاه های منطقه سه كشور روز چهارشنبه در مشهد آغاز شد.

دبیر اجرایی این المپیاد به خبرنگار ایرنا گفت: این رقابت ها در دو گروه دختران و پسران و در دو بخش فرهنگی و ورزشی برگزار می شود كه رقابت پسران هفته آینده آغاز خواهد شد.
علی اكبر مجدی با بیان اینكه بخش فرهنگی این مسابقات در حوزه حفظ و قرائت قرآن كریم پیش از این برگزار شده گفت: در این مرحله نیز رقابت های ورزشی در دو بخش انفرادی و گروهی در دو مرحله سه روزه برگزار می شود.
وی افزود: در مسابقات دختران كه از امروز آغاز شده 130 دانشجوی شاهد و ایثارگر از پنج دانشگاه در چهار رشته انفرادی دوومیدانی، شنا، پینگ پنگ و شطرنج و در بخش گروهی در رشته والیبال به رقابت می پردازند.
وی عنوان كرد: دانشجویان شركت كننده در این رقابت ها از پنج دانشگاه بجنورد، حكیم سبزواری، شاهرود، دامغان و فردوسی مشهد حضور دارند.
به گفته وی، رقابت های بخش پسران هم هفته آینده با حدود 140 دانشجوی شاهد و ایثارگر دانشگاه های منطقه سه در مشهد برگزار می شود كه در این رقابت ها رشته های انفرادی با رشته های دختران یكی است اما در بخش گروهی مسابقات فوتسال برگزار می شود.
مدیر امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه فردوسی عنوان كرد : برگزیدگان این رقابت ها به مرحله ملی المپیاد فرهنگی، ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر، كه اردیبهشت ماه 95 برگزار می شود، راه می یابند.
مجدی هدف از برگزاری این رقابت ها را تقویت روحیه، اعتلای وضعیت جسمانی، ایجاد نشاط در دانشجویان دانست و گفت: برگزاری مرتب و سالانه یا دوسالانه این مسابقات می تواند آثار بسیار ارزشمندی بر تعامل، همكاری ایجاد روحیه، سلامت و پویایی دانشجویان داشته باشند.
وی با بیان اینكه دور پیشین این رقابت ها چهار سال قبل برگزار شده، افزود: انسجام مناسبی در برگزاری مرتب این رقابت ها وجود ندارد.
دانشگاه های منطقه سه كشور شامل استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی و سمنان است.
تعداد دانشجویان شاهد و ایثارگر فقط در دانشگاه فردوسی مشهد حدود یك هزار و 400 نفر است.
5132/1906