مهاباد- ايرنا- به مناسبت گراميداشت دهه فجر انقلاب اسلامي، 150 طرح آبياري تحت فشار در روستاهاي بخش مركزي و خليفان مهاباد به بهره برداري رسيد و عمليات اجرايي 80 طرح ديگر نيز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، مسئول آبياري تحت فشار جهاد كشاورزي شهرستان مهاباد در آيين بهره برداري از اين طرح ها گفت: از مجموع اين 150 طرح، 113 طرح در بخش مركزي و 37 طرح در بخش خليفان مهاباد اجرا شده كه با بهره برداري از آنها در مجموع 514 هكتار ديگر از اراضي اين شهرستان به سامانه تحت فشار آبياري تجهيز شد.
سليمان ايازي افزود: براي بهره برداري از اين طرح ها در مجموع 40 ميليارد ريال هزينه شده كه از اين مبلغ 30 ميليارد ريال به صورت تسهيلات به كشاورزان واگذار شده است.
وي اضافه كرد: امروز همچنين عمليات اجرايي 80 طرح آبياري تحت فشار ديگر نيز با 300 هكتار مساحت در دو بخش مركزي و خليفان اين شهرستان شروع شد.
ايازي با اشاره به استقبال خوب كشاورزان و باغداران اين شهرستان از سامانه آبياري تحت فشار افزود: تاكنون بيش از چهار هزار و800 هكتار از اراضي اين شهرستان تحت پوشش سامانه آبياري تحت فشار قرار گرفته كه از اين مقدار دو هزار و 300 هكتار آن به صورت آبياري باراني و دو هزار و 500 هكتار ديگر به صورت قطره اي است.
مسئول آبياري تحت فشار جهاد كشاورزي مهاباد گفت: در اين شهرستان سه طرح تجميعي آبياري تحت فشار در روستاهاي درياس، توت آقاج، كوسه كهريزك و قم قلعه در مجموع با يك هزار و 300 هكتار در دست احداث است.
وي اضافه كرد: پروژه آبياري تحت فشار روستاي دوستعلي نيز با 400 هكتار مساحت داراي پيشرفت فيزيكي 90 درصدي بوده و در بهار سال 95 به بهره برداري مي رسد.
به گزارش ايرنا، آيين بهره برداري و شروع عمليات اجرايي اين طرح ها روز چهارشنبه و با حضور جمعي از مسئولان دستگاه هاي اجرايي مهاباد و كشاورزان و باغدار اين شهرستان به صورت نمادين در روستاي يوسف كند برگزار شد.
شهرستان مهاباد با بيش از 80 هزار هكتار اراضي كشاورزي و باغي يكي از قطب هاي مهم كشاورزي آذربايجان غربي به شمار مي رود.
همزمان با دهه فجر امسال و جشن پيروزي انقلاب اسلامي 128 برنامه مختلف فرهنگي، هنري، ورزشي و اجتماعي مختلف در مهاباد برگزار مي شود.
از 12 تا 22 بهمن به نام دهه فجر و جشن پيروزي انقلاب اسلامي نامگذاري شده و در اين ايام مبارك همزمان با بهره برداري از طرح هاي عمراني برنامه مختلفي نيز در شهرها و استان هاي كشور برگزار مي شود.
مهاباد با بيش از 215 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي واقع شده است.
3020/6185/1905