شاهرود - ايرنا - رئيس سبك كيو كوشين ماتسو شيما كاراته و نماينده سازمان جهاني IKO3 در ايران گفت: ورزش رزمي كاراته پرورش همزمان روح و جسم را به همراه دارد و از رده سني نوباوگان تا جوانان علاقمندان ورزش هاي رزمي را به توان افزايي روحي و جسمي مي رساند .

دكتر محسن آشوري روزجمعه در مجموعه ورزشي البرز شرقي شاهرود در جريان مسابقات قهرمان قهرمانان كيو كوشين كاراته كشور به ميزباني تيپ 158 شهيد كشاورزيان ارتش در گفت وگو با ايرنا افزود: جامه عمل پوشاندن به فرموده مقام عظماي ولايت كه فرزندان ايران اسلامي وبه ويژه جوانان كشور در تهذيب ،تحصيل و ورزش كوشا باشند براي مسوولان و رزشكاران رشته كاراته اولويت نخست است.
وي ادا مه داد: با توجه به تهديدهاي مختلف سنين جواني و آسيب هاي اجتماعي اين دوره از عمر ، با ايجاد اينگونه فضا هاي رقابتي سالم و بانشاط آسان تر به مقابله با اين موارد خواهيم پرداخت.
وي تاكيد كرد: مديريت جوانان و حفظ ارزشها با ورزش هاي مورد علاقه آنها گامي موثر در پيشبرد اهداف نظام مقدس جمهوري اسلامي و بازدارندگي از آسيب هاي اجتماعي محسوب مي شود.
نماينده سازمان جهاني IKO3 در ايران گفت: شناسايي استعدادها ي جديد در اين رشته رزمي و دعوت نفرات برتر اين دوره از مسابقات كاراته به اردوي تيم ملي ازجمله اهداف برگزاري اين مسابقه ها است.
آشوري باتقدير از همگرايي بين مديران دستگاههاي اجرايي استان سمنان و شهرستان شاهرود دربرگزاري اين دوره از مسابقات اضافه كرد: تقويت روحيه ايثار و خودباوري و افزايش اعتماد به نفس در جوانان از ديگر اهداف مسابقات است.
وي افزود: تقويم ورزشي اين رشته با پايان سال 94 برطبق مصوبه مجمع پيگيري و روبه اتمام است و در سال95 نيز حضور قدرتمندانه در مسابقه هاي آسيايي و جهاني هدف اصلي است.
رئيس سبك كيو كوشين ماتسو شيما كاراته با اشاره به اينكه در سال جديد با رويكرد تمركز بيشتر برروي آموزش و ارتقاي سطح دانش مربيان داوران و هنرجويان برنامه ها را پيگيري خواهيم كرد ، ادامه داد: حضور مقتدرانه جوانان ايران اسلامي در مسابقه قهرماني جهان در آبان ماه سال 95 يكي از مهمترين رويداد هاي كاراته ايران در كشور ژاپن است.
آشوري اضافه كرد: اوايل سال جديد با جديت اردوهاي آمادگي فني ورزشكاران اين رشته شروع خواهد شد.
7358/ 6167