بوشهر- ايرنا- درهفتمين روز از دهه مبارك فجر در آييني با حضور استاندار بوشهر 32 پروژه عمراني در شهرستان تنگستان افتتاح يا عمليات اجرايي آنها آغاز شد.

به گزارش ايرنا، به نقل از روابط عمومي استانداري بوشهر استاندار بوشهر روز يكشبنه در اين آيين گفت: براي اجرا و افتتاح اين پروژه276ميليارد ريال اعتبارهزينه شده است.
مصطفي سالاري افزود: برخي از پروژه‌هاي مهم را در روستاها در نظر گرفتيم تا بر اساس جمعيت مشخص از امكانات ويژه بهره ببرند.
وي اظهار كرد: در دهه فجر امسال 10 زمين چمن مصنوعي درشهرستان تنگستان به بهره برداري رسيد و 9 زمين چمن مصنوعي نيز در روزهاي آينده مورد بهره برداري قرار مي گيرد.
استاندار بوشهر ادامه داد: همچنين علاوه بر اين در شهرستان تنگستان سه زمين چمن بزرگ در نظر گرفته ‌شد كه دو زمين چمن ورزشي آن احداث و يك زمين ديگر نيز بزودي افتتاح مي شود..
سالاري در ارتباط با پارك‌هاي بوستان روستايي گفت: ساخت 70 پارك يا بوستان روستايي دراستان بوشهر در دستور كار است كه تا هفته دولت آينده همه اين پاركها در شهرهاي مختلف به بهره برداري مي رسد.
وي اضافه كرد: براي اين پارك‌ها، امكانات بازي كودك و نوجوان، زمين واليبال و ساير امكانات رفاهي و تفريحي در نظر گرفته‌شده است.
استاندار بوشهر بابيان اينكه در كل شهرستان تنگستان يك هزار ميليارد ريال پروژه عمراني در دست اجراست، گفت: خوش‌بين هستيم اين پروژه‌ها در هفته دولت سال آينده به بهره‌برداري برسند.
سالاري در بخش ديگري از سخنان خود خطاب به دهياران گفت: با توجه به اينكه امكانات ايجادشده در روستاها براي استفاده مردم است نيازهاي مردمي از سوي دهياران بايد اولويت‌بندي شود كه در اين صورت بايد با نظارت جدي تلاش شود كه اين طرحها با هزينه كمتري ساخته شوند.
وي بابيان اينكه تقويت دهياري‌ها از اولويت‌هاي برنامه‌هاي ماست گفت: دهياران غير ساخت طرح‌هاي مختلف عمراني، به امور آموزشي و مسائل اجتماعي و تربيت فرزندان روستايي هم توجه كنند، زيرا با انجام اين اقدامات، حمايت‌هاي خوبي از دهياران خواهد شد.
استاندار بوشهر با تاكيد بر برگزاري مسابقه هاي علمي بين دانش‌آموزان و حمايت از دانش‌آموزان موفق روستايي گفت: تقويت آموزش و تربيت فرزندان در روستاها، آينده جامعه را تضمين خواهد كرد.
سالاري اضافه كرد: حمايت از دهياري‌ها نبايد فقط براي احداث ساختمان باشد بلكه بايد مجهز شوند تا در امورات آموزشي و اجتماعي نيز تاثير گذار باشند.
وي افزود: نظر مردم در اولويت‌بندي و چگونگي اجراي پروژه‌ها براي ما مهم است و اين نظرات مردمي را از دهياري‌ها اخذ مي‌كنيم.
6047/6043