مشهد- ایرنا- امام جمعه مشهد گفت: احداث زائرسراهای ارزان قیمت در اطراف حرم مطهر رضوی تداوم بخش خیر و بركت است.

به گزارش ایرنا، آیت الله سیداحمد علم الهدی روز دوشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی ساخت پنج واحد زائرسرای ارزان قیمت در مشهد افزود: فراهم كردن مكان مناسب برای زائران امام رضا(ع)، بخصوص اقشار ضعیف و متوسط از دغدغه های دیرین رهبری است.
وی با اشاره تشكیل بنیاد زائر در سال 92 در مشهد، تصریح كرد: این بنیاد راهی میانبر برای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی است.
آیت الله علم الهدی ادامه داد: ساخت زائرسراهای ارزان قیمت با هدف میزبانی از زائران حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع) و توجه به قشر محروم و بی بضاعت، با جدیت در دست پیگیری است.
امام جمعه مشهد، ایجاد زائرسراهای ارزان قیمت را زمینه ساز خیر و بركت خواند و افزود: آغاز ساخت این زائرسراها به انگیزه پاسخگویی به مطالبات رهبری و تسهیل زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) برای اقشار بی بضاعت است.
امام جمعه سپاهان شهر اصفهان نیز در این آیین گفت: ساخت حسینیه اصفهانی ها در مشهد از سال 1336، در سه مرحله كلید خورده است.
حجت الاسلام علی عبداللهی افزود: بنای مرحله نخست این حسینیه به دلیل قدمت تخریب شده بود كه امروز در این مراسم عملیات اجرایی آن به مساحت 18 هزار و 700 متر مربع آغاز شد و برای ساخت آن پروانه رایگان از سوی شهرداری مشهد صادر شد.
عملیات اجرایی زائرسراهای ارزان قیمت استان های اصفهان، كردستان، كرمانشاه، یزد و شهرستان كاشان روز دوشنبه با حضور نمایندگان ولی فقیه در مناطق مزبور، استاندار خراسان رضوی و جمعی از مسئولان استانی آغاز شد.
بر اساس اعلام آستان قدس رضوی سالانه بیش از 300 میلیون زائر به زیارت حرم مطهر ثامن الحجج(ع) مشرف می شوند كه سه میلیون آنان خارجی هستند.
7505/5132 / 1539