یاسوج-ایرنا- مجتمع نان صنعتی كوبودنا؛ یكی از كارخانه های تولید نان صنعتی ایران در یاسوج افتتاح شد.

به گزارش ایرنا استاندار كهگیلویه و بویراحمد روز دوشنبه در مراسم افتتاح این كارخانه گفت: مجتمع نان صنعتی كوبو دنا با 45 میلیارد ریال و طی 10 ماه به بهره برداری رسید.
سیدموسی خادمی افزود: این مجتمع برای 150 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی می كند و 150 نوع نان در آن پخت می شود كه باعث تاثیرگذاری این كارخانه در شرایط بحرانی و بحث پدافند غیرعامل است.
وی اظهار كرد: این كارخانه بویژه در زمینه پدافند غیرعامل و امنیت غذایی مورد توجه دولت است.
خادمی بیان كرد: این كارخانه برای نخستین بار از آردبلوط، نان باكیفیت و قابل فروش تولید كرده است.
وی عنوان كرد: جنگل های بلوط این استان دارای ظرفیت های سرمایه گذاری است كه تولید نان بلوط با خواص مختلف می تواند مورد توجه سرمایه گذاران باشد.
معاون امور صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز با اشاره به سیاست های دولت یازدهم گفت: این سیاست ها منطبق با اقتصاد مقاومتی است و تلاش می شود با این سیاست ها به مشكلات واحدهای صنعتی رسیدگی شود.
محسن صالحی‌نیا افزود: شناسایی واحدهای دارای مشكل، بازسازی، نوسازی و روزآمدكردن صنایع، تامین تسهیلات و تكمیل ظرفیت های صنعتی نیمه تمام از جمله این سیاست هاست.
وی اظهار كرد: تلاش می شود با اجرایی كردن این سیاست ها با چالش های فراروی صنعت ایران مبارزه كرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت كهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم گفت: 12 طرح صنعتی در دهه فجر در این استان به بهره برداری رسید.
داریوش دیویده افزود: برای اجرای این طرح های صنعتی 800 میلیارد ریال سرمایه گذاری و 270 فرصت شغلی ایجاد شد.
مدیرعامل كارخانه كوبودنا نیز گفت: این كارخانه در هر ساعت شش هزار قطعه نان تولید می كند كه در نوع خود یك ركورد است.
بهرام باقری بیان كرد: دو اختراع نان حجیم تولید شده از آرد بلوط و نان دیابتی ویژه از سوی این مجتمع به ثبت رسیده است.
در مراسم افتتاح این كارخانه، معاون زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری، معون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار كهگیلویه و بویراحمد و برخی صنعتگران و مدیران دستگاه های اجرایی استان حضور داشتند.
6162/6110