مهاباد- ايرنا- 9 طرح عمراني و خدماتي در هشتمين روز از دهه فجر انقلاب اسلامي با بيش از 17 ميليارد ريال اعتبار در بخش خليفان مهاباد به بهره برداري رسيد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، آيين بهره برداري از اين طرح 9 طرح عمراني و خدماتي روز دوشنبه با حضور جمعي از مسئولان اجرايي اين شهرستان در بخش خليفان مهاباد برگزار شد.
اين طرح ها شامل بازسازي مركز بهداشتي درماني روستاي كوشك دره، كانون فرهنگي و هنري رمضان، چهار طرح دامپروري در روستاي ايل تيمور و سه طرح آبرساني روستاي بودند كه براي راه اندازي انها در مجموع 17 ميليارد و 190 ميليون ريال هزينه شده است.
نخستين طرحي كه امروز مورد بهره برداري قرار گرفت، بازسازي و تجهيز مركز بهداشتي درماني روستاي كوش كدره بود كه براي بازسازي و تجهيز اين مركز در مجموع 850 ميليون ريال هزينه شده است.
اين مركز بهداشتي و درماني روستايي، اهالي چهار روستاي اين منطقه را تحت پوشش قرار مي دهد و داراي چندين بخش داروخانه، سالن انتظار و اتاق معاينه و تزيقات است.
كانون فرهنگي و هنري رمضان نيز كه امروز در شهر خليفان مورد بهره برداري قرار گفت، زير نظر كانون فرهنگي و هنري مساجد كشور راه اندازي شده و داراي دو كلاس آموزشي خواهران و برادران است.
امروز چهار واحد دامپروري نيمه صنعتي نيز در روستاي ايل تيمور به بهره برداري رسيد.
اين چهار واحد در مجموع داراي يك هزار و 200 مترمربع مساحت بوده و براي احداث آنها بيش از چهار ميليارد ريال هزينه شده است.
بخشي از هزينه هاي احداث اين چهار واحد به صورت تسهيلات بانكي توسط كميته امداد امام خميني (ره) به چهار نفر از مددجويان تحت پوشش اين نهاد پرداخت شده است.
طرح آبرساني به سه روستاي آغاسور، سويناس و ماژگه نيز امروز با حضور مسئولان اجرايي مهاباد به بهره برداري رسيد.
براي اجراي اين طرح ها نيز در مجموع 12 ميليارد و 340 ميليون ريال هزينه شده است.
براي بهره برداري از اين سه طرح 22 كيلومتر لوله گذاري شامل 15 كيلومتر خط انتقال آب و هفت كيلومتر شبكه توزيع اجرا شده و سه منبع آب با ظرفيت 160 مترمكعب احداث شده است.
با بهره برداري از اين سه طرح آبرساني 185 خانوار روستايي مهاباد با بيش از 900 نفر جمعيت از آب آشاميدني سالم و بهداشتي برخوردار شدند.
امروز آيين جشن انقلاب در مسجد جامع شهر خليفان با حضور جمعي از اهالي اين شهر و روستاهاي اطراف آن برگزار شد.
بخشدار بخش خليفان مهاباد نيز در اين آيين گفت: پيشرفت ها و موفقيت هاي امروز كشور به بركت استقرار نظام جمهوري اسلامي ايجاد شده است.
قادر معرفيان افزود: مردم ايران اسلامي با شركت گسترده و باشكوه در راهپيمايي 22 بهمن بار ديگر با آرمان هاي انقلاب اسلامي و امام راحل(ره) تجديد پيمان خواهند كرد.
وي با اشاره به طرح هاي افتتاح شده در دهه فجر امسال در بخش خليفان اضافه كرد: در دهه فجر امسال علاوه بر 9 طرح عمراني و خدماتي، 37 طرح آبياري تحت فشار در اين بخش به بهره برداري رسيد و عمليات اجرايي 18 طرح ديگر آبياري تحت فشار نيز شروع شده است.
شهر خليفان با بيش از 700 نفر جمعيت در فاصله 50 كيلومتري غربي مهاباد و در نزديكي محور مهاباد سردشت واقع شده است.
3020/6185/1905