یزد - ایرنا - به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به حوزه بانوان زمینه‌های افزایش مشاركت اجتماعی دختران و زنان در كشور و استان فراهم‌شده است.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد كه روز سه شنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت محمدعلی طالبی در آیین جشن بزرگ بانوی انقلاب ویژه دختران و زنان استان ضمن تبریك سالگرد پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی با بیان اینكه هنوز با آن جایگاه شایسته بانوان نظام جمهوری اسلامی ایران فاصله ‌داریم اظهار كرد: نگاه دولتمردان تدبیر و امید در راستای حضور بیشتر و موثر بانوان در عرصه های مختلف مثبت است.
این مسئول تاكید كرد: بانوان در پیروزی، تداوم و حفظ این انقلاب اسلامی نقش مهم، تاثیرگذار و پررنگی داشته‌اند.
وی ادامه داد: فضای به وجود آمده برای فعالیت و مشاركت بانوان به‌هیچ ‌عنوان با دوران قبل از انقلاب اسلامی قابل مقایسه نیست و امروز سطح بالایی از مشاركت اجتماعی زنان را در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی شاهد هستیم.
طالبی تصریح كرد: فعالیت و مشاركت بانوان در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، علمی و هنری از جمله اولویت‌های برنامه‌ریزی در راستای توسعه پایدار استان محسوب می‌شود و امیدواریم بیشتر از گذشته شاهد رشد و پویایی فعالیت‌های دختران و زنان استان در حوزه‌های مختلف باشیم.
*** نگاه دولت تدبیر و امید به حضور زنان براساس عدالت جنسیتی است
مدیركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری هم گفت: پیروزی انقلاب اسلامی حادثه‌ای بسیار مهم است كه در تاریخ ایران همچون سندی ماندگار باقی خواهد ماند.
فخرالسادات خامسی هامانه افزود: دختران و زنان ایران اسلامی همواره بر اعتقادات و هنجارهای ایمانی خود در سایه رهبری‌های حكیمانه حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری استوار بوده‌اند و فارغ از قومیت‌ها، جناح‌ها و جنسیت‌ها در راه پرمخاطره حفظ میهن و زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهدای والامقام از هیچ جان‌فشانی و ایثاری دریغ نكرده‌اند.
مدیركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری تصریح كرد: خوشبختانه نگاه دولت تدبیر و امید به حضور حقیقی زنان در فرآیندها و عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، هنری و ورزشی و بر اساس عدالت جنسیتی است.
وی ادامه داد: بانوان ایران اسلامی نیز آگاهانه، مدبرانه، شجاعانه و صبورانه در كنار حفاظت از كیان خانواده در عرصه‌های مختلف ملی و بین‌المللی حضوری همیشگی و مؤثر دارند.
خامسی هامانه گفت: اگر امروز در امنیت و آرامش زندگی می‌كنیم این مهم را مدیون صبوری و شكیبایی مدیران، همسران، دختران و خواهران شهدای انقلاب اسلامی، جانبازان، آزادگان و ایثارگران هستیم، به‌ویژه مادرانی كه فرزندانی را تربیت كردند كه آگاهانه و مخلصانه درراه دفاع از اسلام، ایران، دین و ناموس خود جانشان را تقدیم انقلاب اسلامی كردند.
مدیركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: با مشاركت بالا و حضور حداكثری بانوان استان در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، حماسه‌ای سیاسی در مسیر توسعه پایدار نظام جمهوری اسلامی ایران رقم بخورد.
جشن بزرگ بانوی انقلاب در راستای ارتقای نشاط اجتماعی بانوان استان و به همت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری برگزار شد.
برگزاری مسابقه، اهدای جوایز، اجرای موسیقی سنتی، برنامه‌های شاد و متنوع فرهنگی و هنری و برگزاری كارگاه نقاشی و كاردستی ویژه كودكان ازجمله برنامه‌های شاخص این مراسم بود.
در ایام دهه فجر یكهزار برنامه در حوزه زنان در سطح استان یزد برگزار می شود.
از جمعیت یك میلیون و 60 هزار نفری استان یزد 520 هزار و 864 نفر آنان را بانوان تشكیل می دهند كه از این تعداد 42 هزار و 550 نفر در بخش دولتی و خصوصی شاغل هستند.
2088/ 6197