به گزارش ايرنا از پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي٬ «مسعود نصر آزاداني» معاون ساخت و توسعه راهآهن، بنادر و فرودگاههاي شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل در اين رابطه گفت: اين حكم شنبه 17 بهمنماه از سوي علي نورزاد مديرعامل شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل صادر شد.
ذاكري هم اينك رئيس دانشكده مهندسي راه آهن دانشگاه علم و صنعت است. وي داراي دكتراي تخصصي مهندسي عمران- راه آهن از دانشگاه «جيائوتونگ» پكن است.
عضويت در كميسيون عالي رسيدگي به سوانح راه آهن جمهوري اسلامي ايران (از سال 1379 تا 1384)، عضويت در هيات مميزه راه آهن جمهوري اسلامي ايران و عضويت در كميته راهبري سامانه مديريت پل هاي راه و راه آهن پژوهشكده حمل و نقل از جمله سوابق آموزشي و تخصصي وي است.
براساس اين گزارش، هم اينك ال.سي پروژه راه آهن تهران- قم- اصفهان به طور كامل گشايش يافته و عملياتي شده است. زمانبندي اجراي پروژه قطار پرسرعت چهار ساله است.
به گفته مديرعامل شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل، عمليات زيرسازي قطعه قم- اصفهان بيش از 85 درصد پيشرفت فيزيكي دارد و ريلگذاري و تامين ناوگان آن در دستور كار است.
اين قطار سريع السير قرار است مسافران اين سه استان را در مدت زماني كمتر از يك ساعت و نيم و با سرعت بيشتر از 300 كيلومتر در ساعت به يكديگر متصل كند.
پيشتر عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي، آغاز به كار راهآهن سريع السير تهران اصفهان را نقطه آغاز ورود فناوريهاي نوين ريلي به كشور دانسته بود.
اقتصام ** 3065 ** 2023
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱
تهران- ايرنا- معاون وزير راه و شهرسازي در حكمي «جبارعلي ذاكري» رئيس دانشكده مهندسي راه آهن دانشگاه علم و صنعت را به عنوان مجري طرح راهآهن سريع السير تهران- قم- اصفهان منصوب كرد.