كرمان - ایرنا - سه طرح تولیدی با حضور جمعی از مسئولان استان و شهرستان در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم افتتاح شد.

به گزارش ایرنا كارخانه و خط تولید ضبط و پخش دی وی دی خودرو یكی از این طرح هاست كه روز شنبه به بهره برداری رسید.
مدیرعامل این كارخانه به خبرنگار ایرنا گفت: در مرحله نخست روزانه به كمك توان 18 نفر نیروی انسانی بومی حدود 85 دستگاه پخش دی وی دی مونتاژ، تولید و تحویل كارخانجات كرمان موتور می شود، ضمن اینكه این كارخانه توان 500 دستگاه تولید را در روز دارد.
حسین قائمی افزود: برای آغاز به كار این خط تولید 25 میلیارد ریال هزینه شده است و مجموعه دستگاه های اندازه گیری و گیرنده و فرستنده های تست موجود در خط تولید نیز از به روز ترین دستگاه های دنیا هستند.
همچنین نخستین كارخانه تولید مودم ای دی اس ال و بردهای مخابراتی پیشرفته كشور با عنوان همراه آشنا و سرمایه گذاری 70 میلیارد ریال و یك و نیم میلیون یورو در ارگ جدید بم شروع به كار كرد.
رضا هورا نماینده و یكی از كاركنان كارخانه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در مرحله نخست تولید این كارخانه با بهره گیری از تجهیزات منحصر به فرد و با اشتغالزایی 45 نفر در هر شیفت تولید، یكهزار دستگاه مودم اینترنت وایرلس و بردهای مخابراتی پیشرفته تولید و روانه بازار می شود.
كارخانه بسته بندی خرما در ارگ جدید بم نیز با زیربنای 12 هزار متر مربع به بهره برداری رسید.
مدیرعامل این كارخانه گفت: در این كارخانه با اشتغالزایی برای 150 نفر انواع خرما از شرقی ترین نقطه كشور (ایرانشهر و سراوان) تا غربی ترین نقطه كشور (خوزستان) شست و شو، بسته بندی و صادر می شود.
محمد مهدی شجاع فرد افزود: با سرمایه گذاری حدود 70 میلیارد ریالی در این كارخانه حدود 56 نوع بسته بندی بر روی خرما انجام می شود.
وی بیان كرد: این نوع بسته بندی ها از یك دانه خرما تا بسته بندی های بزرگ انجام می شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان كرمان نیز در پایان افتتاح این طرح ها از اشتغال 180 نفر با سرمایه گذاری 160 میلیارد ریال در این سه كارخانه خبر داد و ابراز امیدواری كرد با رفع موانع موجود، ظرفیت تولید و اشتغال این كارخانه ها چند برابر شود.
محمود سلطانی زاده گفت: امیدواریم ظرفیت اشتغال كارخانه آرمان الكترونیك كه به تولید پخش خودروهای كرمان موتور مشغول است به افزون بر 120 نفر هم در آینده افزایش یابد.
وی همچنین با اشاره به بازدید از كارخانه تولید مودم و ارائه خدماتی ارگ گفت: تفاوتی كه این واحد با واحدهای دیگر دارد این است كه همه المان های مربوط به كیت مودم در همین جا مونتاژ می شود و به صورت كامل وارد نمی شود و در فاز كامل نیز به چندین برابر افزایش اشتغال خواهد رسید.
وی در جمع خبرنگاران، بم را قطب خودروسازی كشور معرفی كرد و گفت: بایستی هم اكنون 40 درصد از قطعات خودروها را از داخل تامین كنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان كرمان افزود: سال گذشته در منطقه ارگ جدید بم 85 هزار دستگاه خودرو تولید شده و این میزان در مقایسه با چند سال قبل كه جمعا 15 هزار دستگاه انواع خودرو تولید شده بود به مراتب رشد چشمگیری داشته است.
وی همچنین از ابراز تمایل كارخانجات چینی برای انتقال كل تكنولوژی نوعی خودرو همراه با ساخت قطعات به بم خبر داد و گفت: این تمایل به واسطه وجود زیرساخت های لازم در ارگ جدید ایجاد شده است و بزودی كل دانش خودروسازی به بم منتقل و نوعی خودروی بومی در بم تولید خواهد شد.
وی افزود: امیدواریم با رونق تولید خودرو، كارگران تعدیل شده صنایع خودروسازی ارگ جدید نیز به زودی به كارشان برگردند.
پنج نوع خودرو در كارخانجات مستقر در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم تولید می شود.
7427/3028